Pd1Z_ZPD1 Fundamentals of Pedagogy I

Faculty of Education
Autumn 2002
Extent and Intensity
1/0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Mgr. Svatava Kašpárková, Ph.D. (lecturer)
prof. PhDr. Milan Přadka, DrSc. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Mgr. Svatava Kašpárková, Ph.D.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Zemanová
Prerequisites (in Czech)
NOW( Pd1Z_SZP1 Fundamentals of Ped. I - Sem. )
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Obsah seminářů:Úvod do studia, informace o literatuře a podmínkách zápočtu.Tematická šíře pedagogiky.Soustava pedagogických disciplin.Společenský význam pedagogiky - hodnotová orientace výchovy. Metody pedagogiky. Přehled základních výzkumných metod,základy techniky psaní odborných prací.Cíle výchovy jako určující kategorie. Obsah a význam obecné pedagogiky - odborná terminologie,systém kategorií.Soudobá česká škola - vzdělávací projekty. Alternativní školy.Srovnání základních školských systémů u nás a ve světě.Pedagog-jeho vzdělání a osobní charakteristiky.Vychovávaný jedinec-žák.Výchovní činitelé jako dynamický systém.Formy edukačního procesu.Základní pedagogické principy.
Syllabus (in Czech)
  • Obsah seminářů:Úvod do studia, informace o literatuře a podmínkách zápočtu.Tematická šíře pedagogiky.Soustava pedagogických disciplin.Společenský význam pedagogiky - hodnotová orientace výchovy. Metody pedagogiky. Přehled základních výzkumných metod,základy techniky psaní odborných prací.Cíle výchovy jako určující kategorie. Obsah a význam obecné pedagogiky - odborná terminologie,systém kategorií.Soudobá česká škola - vzdělávací projekty. Alternativní školy.Srovnání základních školských systémů u nás a ve světě.Pedagog-jeho vzdělání a osobní charakteristiky.Vychovávaný jedinec-žák.Výchovní činitelé jako dynamický systém.Formy edukačního procesu.Základní pedagogické principy.
Literature
  • Moderní pedagogika. Edited by Jan Průcha. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 495 s. ISBN 80-7178-170-3. info
  • BLÍŽKOVSKÝ, Bohumír. Systémová pedagogika :pro studium a tvůrčí praxi. 2. upr. dopl. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1997, 315 s. ISBN 80-85498-23-5. info
  • SVOBODOVÁ, Jarmila and Vladimír JŮVA. Alternativní školy. 2. dopl. vyd. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1996, 112 s. ISBN 8085931192. info
  • GAVORA, Peter. Výzkumné metody v pedagogice : příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1996, 130 s. ISBN 808593115X. info
  • Pedagogický slovník. Edited by Jan Průcha - Eliška Walterová - Jiří Mareš. 1. vyd. Praha: Portál, 1995, 292 s. ISBN 80-7178-029-4. info
  • PRŮCHA, Jan. Pedagogický výzkum : uvedení do teorie a praxe. 1. vydání. Praha: Karolinum, 1995, 132 stran. ISBN 8071841323. info
  • JŮVA, Vladimír. Úvod do pedagogiky. 2., rozš. vyd. Brno: Paido, 1995, 95 s. ISBN 8085931060. info
  • JŮVA, Vladimír. Úvod do pedagogiky. 2., rozš. vyd. Brno: Paido, 1995, 95 s. ISBN 8085931060. info
  • PRŮCHA, Jan. Alternativní školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 1994, 109 s. ISBN 80-7041-972-5. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: přednáška
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Autumn 1999, Autumn 2000, Autumn 2001, Autumn 2003, Autumn 2004.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2002, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2002/Pd1Z_ZPD1