PdF:Pd1ZK_ZPD1 Fundamentals of Pedagogy I - Course Information
Pd1ZK_ZPD1 Fundamentals of Pedagogy I
Faculty of EducationAutumn 2004
- Extent and Intensity
- 0/0/12. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Mgr. Svatava Kašpárková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. Mgr. Svatava Kašpárková, Ph.D.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ludmila Bauerová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS4)
- Course objectives (in Czech)
- Obsah seminářů:Úvod do studia, informace o literatuře a podmínkách zápočtu.Tematická šíře pedagogiky.Soustava pedagogických disciplin.Společenský význam pedagogiky - hodnotová orientace výchovy. Metody pedagogiky. Přehled základních výzkumných metod,základy techniky psaní odborných prací.Cíle výchovy jako určující kategorie. Obsah a význam obecné pedagogiky - odborná terminologie,systém kategorií.Soudobá česká škola - vzdělávací projekty. Alternativní školy.Srovnání základních školských systémů u nás a ve světě.Pedagog-jeho vzdělání a osobní charakteristiky.Vychovávaný jedinec-žák.Výchovní činitelé jako dynamický systém.Formy edukačního procesu.Základní pedagogické principy.
- Syllabus (in Czech)
- Obsah seminářů:Úvod do studia, informace o literatuře a podmínkách zápočtu.Tematická šíře pedagogiky.Soustava pedagogických disciplin.Společenský význam pedagogiky - hodnotová orientace výchovy. Metody pedagogiky. Přehled základních výzkumných metod,základy techniky psaní odborných prací.Cíle výchovy jako určující kategorie. Obsah a význam obecné pedagogiky - odborná terminologie,systém kategorií.Soudobá česká škola - vzdělávací projekty. Alternativní školy.Srovnání základních školských systémů u nás a ve světě.Pedagog-jeho vzdělání a osobní charakteristiky.Vychovávaný jedinec-žák.Výchovní činitelé jako dynamický systém.Formy edukačního procesu.Základní pedagogické principy.
- Literature
- PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ and Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 2. rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 1998, 328 s. ISBN 80-7178-252-1. info
- Moderní pedagogika. Edited by Jan Průcha. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 495 s. ISBN 80-7178-170-3. info
- PRŮCHA, Jan. Alternativní školy. 2. upr. vyd. Praha: Portál, 1996, 106 s. ISBN 80-7178-072-3. info
- Pedagogický slovník. Edited by Jan Průcha - Eliška Walterová - Jiří Mareš. 1. vyd. Praha: Portál, 1995, 292 s. ISBN 80-7178-029-4. info
- PRŮCHA, Jan. Pedagogický výzkum : uvedení do teorie a praxe. 1. vydání. Praha: Karolinum, 1995, 132 stran. ISBN 8071841323. info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: konzultace
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 12 hodin.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2004/Pd1ZK_ZPD1