PdF:RV4_PPR3 Psychological Propaedeutics 3 - Course Information
RV4_PPR3 Psychological Propaedeutics 3
Faculty of EducationAutumn 2004
- Extent and Intensity
- 0/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Zemanová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 24 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/24, only registered: 0/24, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/24 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in Family Education (programme PdF, M-ZS5)
- Syllabus (in Czech)
- Předmět nabízí prohloubení sebepoznání studentů v souvislosti s jejich budoucí pomáhající profesí. Důraz je kladen na rozvoj facilitujících vlastností. Teoretickým východiskem je Rogersův přístup zaměřený na člověka, celkovým teoretickým rámcem jsou humanistické a psychodynamické směry psychologického myšlení.
- Výukovou metodou je práce v sebezkušenostní skupině zaměřené na poznávání sebe a druhých. Využívá se některých aspektů skupinové dynamiky. Používané techniky skupinové práce (verbální i neverbální, arteterapeutické, imaginativní ap.) jsou vždy voleny ve vztahu k aktuálnímu dění ve skupině.
- Literature
- Doporučená literatura je uvedena jako součást informací učitele
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: Práce v sebezkušenostní skupině.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Course is no more offered.
The course is taught: every other week.
Information on course enrolment limitations: Celkem 2 skupiny po 10 až 14 studentech, Předpoklad: PdB_PPR2
- Enrolment Statistics (Autumn 2004, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2004/RV4_PPR3