SP3BP_DMO1 Therapy for People with Cerebral Palsy 1

Faculty of Education
Autumn 2004
Extent and Intensity
0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Prerequisites (in Czech)
Podmínky pro zápočet: více než 50% účast na docházce odevzdání pomůcky, metodického návrhu konkrétní stimulace na JM, HM Semináře se účastní pouze absolventi základů somatopedie.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Základní pojmy, speciálně pedagogická diagnostika hrubé motoriky, jemné motoriky, grafomotoriky, kresby a psaní u dětí s DMO, stimulace a pedagogická podpora v oblasti rozvoje motoriky, kompenzační pomůcky, speciálně pedagogická diagnostika se zaměřením na tělesné postižení, obsahová stránka IVP pro TP.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do studia základní pojmy vývoj hrubé motoriky svalový tonus postoj a držení těla zásady videokazeta Psychomotorický vývoj 2. SPD pohybových dovedností diagnostické nástroje posuzování motorických dovedností diagnostika motorického vývoje diagnostika hrubé motoriky videokazeta Ověřování hraček v MŠ 3. Stimulace a rozvíjení hybnosti rozvoj hrubé motoriky ovládání hlavy a trupu reflexně inhibiční polohy Vojtova metoda Bobathova metoda obecné zásady videokazeta Soběstačnost, Rehabilitace v rehabilitační třídě 4. Kompenzační pomůcky hlediska dělení kompenzačních pomůcek pro TP Motopomůcky zásady pomoci vozíčkáři prezentace kompenzačních pomůcek (CD) prezentace kompenzace komunikace pomocí PC (CD Německo) 5. Jemná motorika vývoj jemné motoriky složky motoriky lateralita 6. SPD jemné motoriky hlediska zkoumání jemné motoriky vyšetření jemné motoriky stimulace a reedukace jemné motoriky ergoterapie kompenzační pomůcky na rozvoj jemné motoriky 7. Grafomotorika zhodnocení sedu (jiné polohy), příklady diagnostiky úchopů vývoj grafomotoriky diagnostika techniky grafomotoriky pedagogická intervence, metodika rozvoje grafomotoriky analýza grafomotoriky (praktické cvičení) videokazeta Grafomotorika u TP 8. Kresba vývoj kresby (etapy) formální hodnocení kresby psychologická hodnota kresby specifika grafomotoriky a kresby u DMO podmínky pro VV arteterapie analýza kresby (praktické cvičení) 9. Psaní uvědomělé provádění pohybů při psaní základní charakteristika písma, čar a linií psaní u žáků s DMO náhradní způsoby psaní psaní u dětí levorukých PC jako kompenzační pomůcka analýza psaného textu (praktická cvičení) videokazeta Psaní u TP 10. SPD v předškolním věku u TP obsahová stránka SPD metodologická stránka SPD analýza zpráv, doporučení (praktická cvičení) videokazeta Kociánka děti v MŠ 11. IVP význam IVP strategie a tvorba IVP příklady tvorby IVP (předškolní věk) 12. Závěr panelová diskuse odevzdání pomůcky, metodického návrhu konkrétní stimulace na JM, HM zápočet
Assessment methods (in Czech)
Literatura bude doplněna na začátku semináře vyučujícím.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Spring 2003, Autumn 2003, Spring 2004, Spring 2005, Autumn 2005, Spring 2006, Autumn 2006, Spring 2007.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2004, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2004/SP3BP_DMO1