PdF:ZS1BK_PAR1 Arithmetic 1 - Course Information
ZS1BK_PAR1 Arithmetic 1
Faculty of EducationAutumn 2004
- Extent and Intensity
- 0/0/12. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc. (lecturer)
RNDr. Milena Vaňurová, CSc. (lecturer) - Guaranteed by
- RNDr. Květoslava Matoušková, CSc.
Department of Mathematics – Faculty of Education
Contact Person: RNDr. Květoslava Matoušková, CSc. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives (in Czech)
- Tři možnosti zavedení přirozených čísel. Kardinální čísla; definice, rovnost, nerovnost kardinálních čísel, operace sčítání a násobení kardinálních čísel a jejich vlastnosti. Ordinální čísla dobře uspořádaných množin; definice, nerovnost mezi ordinálními čísly, sčítání a násobení ordinálních čísel. Peanova množina; definice, základní vlastnosti, úsek Peanovy množiny, přirozené uspořádání Peanovy množiny. Polookruh všech přirozených čísel a jeho základní vlastnosti. Operace s přirozenými čísly (sčítání, násobení, odčítání a dělení, dělení se zbytkem). Přirozená čísla na 1. stupni ZŠ. Princip zápisu přirozeného čísla v číselníé soustavě, soustavy poziční a nepoziční. Převody zápisů přirozených čísel z jedné číselné soustavy do druhé. Početní operace s přirozenými čísly v soustavách o základu z. Historický vývoj zápisů čísel a číselných soustav. Aplikace v učivu 1. stupně ZŠ. Rozšiřování polookruhu (N,+,.). Celá čísla. Zavedení celých čísel jako tříd uspořádaných dvojic přirozených čísel. Operace s celými čísly a jejich vlastnosti. Uspořádání množiny všech celých čísel. Racionální čísla. Zavedení racionálních čísel jako tříd ekvivalentních zlomků. Operace s racionálními čísly a jejich vlastnosti. Uspořádání množiny všech racionálních čísel. Desetinný rozvoj racionálního čísla, desetinný zlomek, desetinné číslo. Desetinná čísla v učivu matematiky na 1. stupni ZŠ. Reálná čísla. Iracionální čísla.Absolutní hodnota reálného čísla. Číselná osa.
- Syllabus
- Integers, rational numbers, irrational numbers. Divisibility of integers - exploiting in teaching of mathematics at primary school. Axioms of the real number systems.
- Literature
- DRÁBEK, Jaroslav and Václav VIKTORA. Základy elementární aritmetiky : pro učitelství 1. stupně ZŠ. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1985, 223 s. URL info
- VIKTORA, Václav. Matematika : pro studium učitelství v 1. až 5. ročníku ZDŠ. Vyd. 1. Brno: UJEP Brno, 1976, 223 s. info
- JELÍNEK, Miloš. Numerační soustavy. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1974, 127 s. URL info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: Konzultace Typ zkoušky: kombinovaná (písemná a ústní). Před konáním zkoušky je nutno získat zápočet z disciplíny ZS1BK_SALG. Zkouška zahrnuje tématické celky disciplín ZS1BK_SALG, MZS1BK_PAR1.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on completion of the course: Nutnou podmínkou pro konání zkoušky je získání zápočtu z předmětu ZS1BK_SALG. Zkouška obsahuje i obsah předmětu ZS1BK_SALG..
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 12 hodin.
- Enrolment Statistics (Autumn 2004, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2004/ZS1BK_PAR1