PdF:VV4_DIV3 Didaktika Vv 3 - Informace o předmětu
VV4_DIV3 Didaktika Vv 3 - Intermediální výukové modely ve výtvarné výchově
Pedagogická fakultapodzim 2005
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Marie Keprtová - Předpoklady
- Absolvování předmětu VV5_DIV1,2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 28 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/28, pouze zareg.: 0/28, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/28
Jiné omezení: Předpoklad: VV4_DIV1 - Mateřské obory/plány
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Cíle předmětu
- Intermedialita v umění a ve výchově, integrace umění a života, mezioborové přesahy výchovy uměním, médium - prostředek uměleckého vyjadřování,klasická média výtvarného vyjadřování, akční média (akční kresba a malba), nová média, vzájemné kombinace kresby, malby, modelování, prostorové tvorby, grafiky, body artu, land artu, ekoartu, environmentu, happeningu, objektu, instalace, videoartu, počítačové grafiky, mail artu, atd. Propojování médií ve výtvarném vyjadřování, přesahy ve výtvarného projevu do jiných umění ( do hudby, dramatu, nového tance), inspirace výchovy uměním jinými alternativními uměleckými projevy.
- Osnova
- 1. Původ a charakteristika intermediality v umění a ve výdhově 2. Vztahy mezi druhy umění a integrativní výchova 3. Intermediální umělecko-pedagogické projekty ve 20. století 4. Autorské pedagogické projekty - výtvarně-hudební, výtvarně-pohybové, výtvarně-dramatické (dvouoborové),projekty mezi výtvarným uměním, hudbou a tancem (trojoborové) 5. Role intermediální výukového projektu ve speciální pedagogice, arteterapeutické využití tohoto projektu
- Literatura
- Working with children in art therapy (Orig.) : Arteterapie s dětmi. info
- výtvarný projev
- RYBÁŘ, Radovan. Arteterapie. In Psychlogie imaginativní výchovy a vzdělávání s příklady aplikace. první. Brno: Doplněk, 1999, s. 221-227. ISBN 80-7239-034-1. info
- BABYRÁDOVÁ, Hana. Symbol v dětském výtvarném projevu. 1. vyd. Brno: Masarykova universita, 1999, 125 s. Spisy pedagogické fakulty, svazek 72. ISBN 80-210-2079-2. info
- JEBAVÁ, Jana. Úvod do arteterapie. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997, 95 s. ISBN 8071843946. info
- Arteterapie s dětmi. Edited by Caroline Caseová - Tessa Dalleyová. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995, 175 s., [8. ISBN 80-7178-065-0. info
- RICOEUR, Paul. Život, pravda, symbol. Translated by Jan Sokol - Miloš Rejchrt. 2. upr. vyd., 1. vyd. (samiz. Praha: Institut pro středoevropskou kulturu a politiku, 1993, 255 s. ISBN 80-85241-32-3. info
- UŽDIL, Jaromír. Čáry, klikiháky, paňáci a auta : výtvarný projev a psychický život dítěte. Vyd. 4. Praha: Státní pedagogické nakl., 1984, 121 s. info
- UŽDIL, Jaromír. Výtvarný projev a výchova. Druhé, doplněné vydání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1978, 333 stran. URL info
- Metody hodnocení
- 70 % účast na semináři a vypracování autorského intermediálního výukového modelu ve formě návrhu na projekt, dílnu či dlouhodobý výukový plán (rozsah 12 - 15 stran)
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2005/VV4_DIV3