VV4_PXS2 Block Teaching Practice 2 Fine Art Ed.

Faculty of Education
Autumn 2005
Extent and Intensity
0/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
Department of Art – Faculty of Education
Contact Person: Marie Keprtová
Prerequisites
is necesseary to graduate disciplin VV4 PXP
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Observation, dokumentation, intermedial visual project, preparation and consultation of projects with the tutor, discussion with one specialist for pedagogical praxis in university, preparation of space for the project, choose or one childrens grouph, motivation of children, realisation of the project, dokumentation.
Syllabus
  • 1. Observing of teacher 2. Prepearing of teaching experiment, tutorial consultation, consultation with teacher 3. Realisation of teaching experiment 4. Notation and evaluation of experiment, selfreflexion 5. Discussion
Literature
  • ZHOŘ, Igor. Výtvarná výchova v projektech. 2. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 1997, 87 s. ISBN 80-85808-49-8. info
  • ŠAMŠULA, Pavel. Obrazárna v hlavě. 1. vyd. Praha: Práce, 1996, 95 s. ISBN 80-208-0380-7. info
  • ŠAMŠULA, Pavel and Jaroslav BLÁHA. Průvodce výtvarným uměním. 1. vyd. Praha: Práce, 1996, 128 s. ISBN 80-208-0386-6. info
  • ZHOŘ, Igor. Výtvarná výchova v projektech. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 1996, 87 s. ISBN 80-85808-30-7. info
  • ŠAMŠULA, Pavel and Jaromír ADAMEC. Průvodce výtvarným uměním. 1. vyd. Praha: Práce, 1995, 119 s. ISBN 80-208-0359-9. info
  • ZHOŘ, Igor. Výtvarná výchova v projektech. 1, Pracovní sešit pro 6. a 7. ročník [Zhoř, 2. vyd. 1995]. 2. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 1995, 87 s. : il. ISBN 80-85808-48-X. info
  • ŠAMŠULA, Pavel and Jarmila HIRSCHOVÁ. Průvodce výtvarným uměním. 1. vyd. Praha: Práce, 1994, 122 s. ISBN 80-208-0008-5. info
  • ŠAMŠULA, Pavel and Jaromír ADAMEC. Průvodce výtvarným uměním. 1. vyd. Praha: Práce, 1994, 149 s. ISBN 80-208-0323-8. info
  • ZHOŘ, Igor. Úvaha nad komplexní estetickou výchovou (Some thoughts about a complex aesthetic education). Ostrava: Ostravská univerzita, 1994. ISBN 80-704207-9-0. info
  • HORÁČEK, Radek and Vladimír HAVLÍK. Akční tvorba. Vyd. 1. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991, 84 s. ISBN 8070670746. info
  • ZHOŘ, Igor. Klíče k sochám : (čtení o sochách a sochařích). Praha: Albatros, 1989, 184 s. info
  • HAZUKOVÁ, Helena and Pavel ŠAMŠULA. Didaktika výtvarné výchovy. Vydání druhé. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986, 137 stran. info
  • ZHOŘ, Igor and Jaromír UŽDIL. Výtvarné umění ve výchově mládeže. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1964. info
Assessment methods (in Czech)
Požadavky k zápočtu Sebereflexe pedagogické praxe ve formě dvoustránkového eseje pojednávajícího o přípravě a realizaci intermediálního výtvarného projektu nebo ve formě graficky upravené kolekce fotografií (minimální počet 25) nebo sestřihu videa (minimálně 20 minut) dokumentujících realizaci projektu.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 3 týdny.
The course is also listed under the following terms Autumn 1999, Autumn 2000, Autumn 2001, Autumn 2002, Autumn 2003, Autumn 2004.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2005/VV4_PXS2