ZS1BP_PEV2 Environmental Education Practice2

Faculty of Education
Autumn 2005
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc. (seminar tutor)
Ing. Aleš Máchal (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ludmila Bauerová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem praktika je přispět k rozvíjení ekologicky příznivých postojů studentů k problémům životního prostředí a ke zvýšení jejich kompetencí v environmentální oblasti, seznámit je s konkrétními způsoby aplikace ekologické výchovy v pedagogické a mimoškolní praxi, umožnit studentům samostatné mikrovýstupy s prezentací vlastních tvořivých pedagogických postojů a přístupů, prohloubit jejich povědomí o etických východiscích ekologické výchovy, podpořit odhodlání k pedagogické dráze s důrazem na souvislost pedagogického a občanského úsilí s možnostmi řešení ekologických problémů v každodenní praxi.
Syllabus (in Czech)
  • Metody a formy ekopedagogického působení na děti mladšího školního věku. Didaktická doporučení pro ekopedagogickou praxi ve školní i mimoškolní výchově a vzdělávání. Ekologicky příznivé postoje k životu v každodenní praxi učitele. Role a možnosti koordinátora environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty na základní škole a ve školní družině v souvislosti s Místní Agendou 21. Hry, tvořivé aktivity, pomůcky a literatura s ekologickou a environmentální tematikou. Ekopedagogické přístupy k vybraným globálním problémům životního prostředí Země. Zastupitelská demokracie a environmentální témata v komunální politice. Ekologická stopa a ekologický luxus ve výuce na ZŠ, Fair Trade, NATURA 21.
Literature
  • HORKÁ, H. Teorie a metodika ekologické výchovy. Brno: Paido, 1996. 75 s. ISBN 80-85931-33-8
Assessment methods (in Czech)
1. Recenze vybrané publikace podle předloženého seznamu 2. Seminární výstup k praktické aplikaci environmentálního tématu ve výuce, popř. k ekologizaci provozu školy, školského zařízení prezentace v průběhu blokového cvičení.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Autumn 2004, Autumn 2006, Autumn 2007, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017, Autumn 2018.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2005, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2005/ZS1BP_PEV2