PdF:ZS1MP_PDM1 Didaktika matematiky I - Informace o předmětu
ZS1MP_PDM1 Didaktika matematiky I
Pedagogická fakultapodzim 2005
- Rozsah
- 1/0/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc. (přednášející)
RNDr. Růžena Blažková, CSc. (přednášející) - Garance
- RNDr. Růžena Blažková, CSc.
Katedra matematiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: RNDr. Růžena Blažková, CSc. - Rozvrh
- Čt 9:20–10:05 učebna 30
- Předpoklady
- Předpokládá se úspěšné splnění požadavků disciplín: Aritmetika 1, Aritmetika 2, Geometrie 1, Geometrie 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání základních vědomostí o problematice výuky matematiky na 1. stupni základní školy, jejím teoretickém matematickém základu a metodách a formách práce ve výuce matematiky. Poznávací a pojmotvorné procesy v matematice. Důležitost transformace odborných matematických poznatků do systému učiva matematiky ZŠ v oblasti zavádění přirozených čísel a racionálních čísel a operací s nimi. Předmět integruje poznatky z matematiky, pedagogiky, psychologie, obecné didaktiky, sociologie.
- Osnova
- Didaktika matematiky a její místo v systému věd. Cíle výuky matematiky. Vzdělávací programy a zařazení matematiky do vzdělávacích programů. Edukační konstrukty (rámcový vzdělávací program, učební osnovy matematiky, standardy vzdělávání v matematice). Edukační procesy, metody a formy práce výuky matematiky, organizace vyučovacího procesu, včetně materiálních a technických prostředků. Aktivní činitelé ve vyučování matematice. Osobnost učitele matematiky, strategie učitelovy práce. Žák jako objekt i subjekt edukace, vzdělávání žáků se zvláštními vzdělávacími potřebami v matematice, komunikace v matematice. Diagnostika, hodnocení a klasifikace v matematice. Zavedení přirozených čísel na 1. stupni ZŠ a postupné budování polokruhu všech přirozených čísel od 1. do 5. ročníku ZŠ. Další číselné obory na 1. stupni ZŠ (zlomek, desetinné číslo).
- Metody hodnocení
- K získání zápočtu je třeba zpracovat seminární práci.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2005, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2005/ZS1MP_PDM1