PdF:PsSZ_PPS Pedagogical Psychology - Course Information
PsSZ_PPS Pedagogical Psychology
Faculty of EducationAutumn 2006
- Extent and Intensity
- 1/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc. (lecturer)
Mgr. Dagmar Černá (alternate examiner)
doc. PhDr. Jiří Dan, CSc. (alternate examiner)
doc. Georgij Dolinskij, CSc. (alternate examiner)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (alternate examiner)
PhDr. Ivan Sobota, CSc. (alternate examiner)
PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D. (alternate examiner) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Department of Psychology – Faculty of Education
Contact Person: Renata Buganová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 42 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- úkoly pedagogické psychologie - psychologie učení a vyučování - psychologie výchovy - psychologie učitele
- Syllabus (in Czech)
- 1. pedagogická psychologie pro učitele 2. metody a metodologie pedagogické psychologie 3. biologické a sociální ve výchově 4. psychologie učení - druhy, koncepce, teorie 5. psychologie vyučování, psychodidaktika 6. osvojování vědomostí 7. schopnosti, inteligence a kreativita 8. psychologie výchovy 9. mravní výchova, odměna a trest ve výchově 10.patologie učení a poruchy chování 11.psychohygienické otázky pedagogické psychologie 12.psychologie učitele 13.současná pedagogická psychologie
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: přednáška
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Předpoklad: PsSZ_UPS && PsSZ_SUPS && PsSZ_VPS && PsSZ_SVPS && PsSZ_SPS && PsSZ_SSPS && NOW(PsSZ_SPPS)
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2006/PsSZ_PPS