PdF:RV2MP_DR1 Methodology - Family Education - Course Information
RV2MP_DR1 Methodology - Family Education 1
Faculty of EducationAutumn 2006
- Extent and Intensity
- 1/0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MUDr. Marie Havelková, CSc.
Department of Health Education – Faculty of Education
Contact Person: Miloslava Marková - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in Family Education (programme PdF, M-ZS4)
- Lower Secondary School Teacher Training in Family Education (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět navazuje na obecnou didaktiku a další pedagogicko - psychologické disciplíny tzv. společného vědního základu učitelského studia. Zabývá se specifickými problémy vyučování v oborech rodinná výchova a výchova ke zdraví na základní škole. Zaměřuje se na pojetí oborů v minulosti a současnosti i na predikci koncepce rodinné výchovy a výchovy ke zdraví ve vztahu k připravovaným vzdělávacím dokumentům.
- Syllabus (in Czech)
- Základní témata: 1. Rodinná výchova a výchova ke zdraví v systému vzdělávání. Pojetí předmětu rodinná výchova v minulosti a současnosti. Budoucnost rodinné výchovy. Výchova ke zdraví. 2. Specifické problémy vyučování rodinné výchovy a výchovy ke zdraví. Výchovně vzdělávací proces, organizační zabezpečení výuky rodinné výchovy y výchovy ke zdraví. 3. Mezipředmětové vazby vertikální a horizontální. Integrace předmětu. 4. Pojetí a analýza výchovně vzdělávacích cílů rodinné výchovy a výchovy ke zdraví. 5. Osobnost učitele. Didaktické dovednosti učitele rodinné výchovy a výchovy ke zdraví. 6. Příprava učitele na vyučování (perspektivní, bezprostřední). Didaktická analýza učiva rodinné výchovy a výchovy ke zdraví. 7. Metody výuky a jejich uplatnění v rodinné výchově a ve výchově ke zdraví. 8. Aktivizující metody výuky v rodinné výchově a ve výchově ke zdraví. Didaktické a psychologické hry. Problémové vyučování. Dramatická výchova. 9. Učební úlohy v rodinné výchově a výchově ke zdraví. 10. Procesuální prostředky pro výuku rodinné výchovy a výchovy ke zdraví. Učební pomůcky. 11. Diagnostika vědomostí a dovedností žáků. Problematika hodnocení a klasifikace žáků v rodinné výchově a výchově ke zdraví. 12. Pozorování a nalýza vyučovací hodiny.
- Literature
- ŠIMONÍK, Oldřich. Úvod do školní didaktiky (Introduction in the study of the bases of didacties.). Brno: MSD s.r.o. Brno, 2003, 98 pp. škola v praxi, svazek 2. ISBN 80-86633-04-7. info
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. 2. vyd. Praha: Portál, 2002, 380 s. ISBN 80-7178-681-0. info
- Obecná didaktika. Edited by Jarmila Skalková. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 1999, 292 s. ISBN 80-85866-33-1. info
- Standard základního vzdělávání : včetně Pokynu MŠMT ČR k využití Standardu základního vzdělávání, Doplňku ke Standardu základního vzdělávání. Praha: Fortuna, 1999, 55 s. ISBN 8071686026. info
- HUNTER, Madeline C. Účinné vyučování v kostce. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 101 s. ISBN 80-7178-220-3. info
- PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině :jak pracovat s kurikulem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 416 s. ISBN 80-7178-127-4. info
- PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace : hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita, 1996, 166 s. ISBN 8021013338. info
- MAREŠ, Jiří and Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 stran. ISBN 8021010703. info
- MAŇÁK, Josef. Nárys didaktiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 104 s. ISBN 80-210-1124-6. info
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2006/RV2MP_DR1