PdF:RV2MP_DR3 Methodology - Family Education - Course Information
RV2MP_DR3 Methodology - Family Education 3
Faculty of EducationAutumn 2006
- Extent and Intensity
- 0/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D.
Department of Health Education – Faculty of Education
Contact Person: Miloslava Marková - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in Family Education (programme PdF, M-ZS4)
- Lower Secondary School Teacher Training in Family Education (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět navazuje na předměty Didaktika rodinné výchovy 1 a 2. Završuje didaktickou přípravu budoucích učitelů rodinné výchovy a výchovy ke zdraví. Cílem předmětu je psychodidaktická aplikace teoretických poznatků do praktické roviny. Důraz je kladen na reflexi a evaluaci vyučovacích pokusů studentů během studijní pedagogické praxe a na získání nebo prohloubení praktických zkušeností a dovedností pro práci s žáky základní školy. Součástí je programování učiva na základní škole.
- Syllabus (in Czech)
- Základní témata: 1. Reflexe pedagogické praxe 2. Příprava tématického plánu 3. Příprava učitele na vyučování. Motivace žáků. Aktivizující metody ve výuce rodinné výchovy a výchovy ke zdraví 4. Aplikace výukových metod na učivu rodinné výchovy a výchovy ke zdraví 5. Využití skupinového vyučování v rodinné výchově a výchově ke zdraví 6. Pozorování a analýza hodiny rodinné výchovy, výchovy ke zdraví 7. Sebereflexe studentů 8. Reflexe a evaluace pregraduální oborové přípravy 9. Formulace, resp. modifikace profilu učitele rodinné výchovy a výchovy ke zdraví
- Literature
- HAVLÍNOVÁ, Miluše. Program podpory zdraví ve škole : rukověť projektu Zdravá škola. 2., rozš. vyd. Praha: Portál, 2006, 311 s. ISBN 8073670593. info
- PIKE, Graham and David SELBY. Cvičení a hry pro globální výchovu. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 235 s. ISBN 80-7178-474-5. info
- PIKE, Graham and David SELBY. Cvičení a hry pro globální výchovu. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 253 s. ISBN 80-7178-369-2. info
- PORTMANN, Rosemarie. Hry pro posílení psychické odolnosti. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 103 s. ISBN 80-7178-331-5. info
- Standard základního vzdělávání : včetně Pokynu MŠMT ČR k využití Standardu základního vzdělávání, Doplňku ke Standardu základního vzdělávání. Praha: Fortuna, 1999, 55 s. ISBN 8071686026. info
- HUNTER, Madeline C. Účinné vyučování v kostce. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 101 s. ISBN 80-7178-220-3. info
- PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině :jak pracovat s kurikulem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 416 s. ISBN 80-7178-127-4. info
- SILBERMAN, Mel and Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování : osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
- Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
- PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace : hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita, 1996, 166 s. ISBN 8021013338. info
- MAREŠ, Jiří and Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 stran. ISBN 8021010703. info
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
- Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2006/RV2MP_DR3