ZS1BP_PDD Educational diagnostics and assessment

Faculty of Education
Autumn 2006
Extent and Intensity
1/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc. (lecturer)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc. (lecturer)
PaedDr. Jan Šťáva, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ludmila Bauerová
Timetable
Tue 11:35–12:20 učebna 35
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Pedagogická diagnostika je pedagogická disciplína, která se zabývá zjišťováním, posuzováním a hodnocením procesuálních, obsahových a strukturálních aspektů edukačního procesu s cílem optimalizovat tento proces ve prospěch individuálního a sociálního rozvoje dítěte, žáka (studenta). Cílem předmětu je seznámení budoucích učitelů, s teoretickými základy pedagogické diagnostiky a vytvoření základů jejich profesionálních diagnostických dovedností.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Základní teoretická východiska pedagogické diagnostiky 2. Pedagogická diagnostika připravenosti dítěte na školní vzdělávání 3. Pedagogická diagnostika žáka (studenta) v podmínkách školního vyučování 4. Diagnostika rodiny jako výchovného činitele 5. Metody diagnostikování průběhu a výsledků vzdělávání 6. Pedagogická diagnostika výchovných činností 7. Diagnostika sociálního klimatu školní třídy 8. Metody testování 9. Diagnostika související s profesionální orientací žáků a studentů 10. Diagnostika zvládání zátěže u dětí a dospívajících Seznam odborné literatury (obsahuje základ předmětu) DITTRICH, Pavel. Pedagogicko psychologická diagnostika. Praha: H&H, 1992. 106 s. ISBN 80-85467-69-0 GAVORA, Peter. Akí sú moji žiaci? Pedagogická diagnostika žáka. Bratislava: Práca, 1999. 121 s. ISBN 80-7094-335-1 HRABAL, Vladimír. Pedagogicko psychologická diagnostika žáka. Praha: SPN, 1989. 199 s. ISBN 80-246-0319-5 CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogické diagnostiky. Olomouc: PdF UP, 1997.ISBN 80-7067-798-8 SVOBODA, Mojmír.Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 1999. 342 s. ISBN 80-7178-327-7 ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. 207 s. ISBN 80-7178-544-X
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2004, Autumn 2005, Autumn 2007, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017, Autumn 2018, Autumn 2019.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2006/ZS1BP_PDD