PdF:ZS1BP_VVUS Introduction to art education - Course Information
ZS1BP_VVUS Introduction to study of art education
Faculty of EducationAutumn 2006
- Extent and Intensity
- 1/0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Petra Vláčilová (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D.
Department of Art – Faculty of Education
Contact Person: Radka Fajmonová - Timetable
- Thu 16:10–16:55 učebna 1
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit s historií výtvarného školení, teoretickými východisky předmětu výtvarná výchova a současnými proudy ve výtvarné výchově.
- Syllabus (in Czech)
- Ú v o d d o s t u d i a v ý t v a r n é v ý c h o v y - Co zkoumá estetika jako věda a v jakém vztahu je k umění - V jakém postavení je předmět Výtvarná výchova k estetice a k umění? Jak vnímáme svět kolem sebe? Je člověku vrozen pozitivní vztah ke kráse? - Potřebuje člověk pro život umění? K čemu nám umění je a k čemu slouží? Můžeme se naučit vnímat umění? -"Kolik jazyků znáš, tolikrát jsi člověkem" ? Patří nebo nepatří umělecké dílo mezi "jazyky", jimiž lze komunikovat ? - Výtvarná výchova by měla děti učit zobrazovat, nebo komunikovat ? Co je obsahem a cílem tohoto předmětu? - Co jsou výtvarné vyjadřovací prostředky ? - Náměty ve výtvarné výchově.
- Assessment methods (in Czech)
- V průběhu semestru se studenti zaměří na zmapování probíhající výuky v předmětu Výtvarná výchova. Průzkum bude probíhat na I.st. ZŠ v kterémkoli ročníku, který si student vybere. Je možné pracovat (se svolením příslušného učitele ) ve třídě, kde student vykonává úvodní asistentskou praxi. - Studenti budou přítomni nejméně ve třech vyučovacích hodinách výtvarné výchovy, ze kterých pořídí fotodokumentaci a z jedné podrobný zápis. Audiozáznamy, či videozáznamy nejsou podmínkou, avšak jsou vítány jako součást budoucích zápočtů z Pedagogické praxe. Průzkum bude obsahovat pololetní či roční plány, s nimiž cvičný učitel v hodinách výtvarné výchovy pracuje (Zápis bude popis situace ve třídě, tj. počet dětí, vybavení třídy, pomůcky, potřeby, využití tabule, pracovní atmosféra, zadání úkolu, postup práce žáků, role studentů v průběhu vyučovací hodiny, otázky učitele, odpovědi žáků, použité výtvarné techniky, výsledky a hodnocení. Fotodokumentace bude představovat třídu jako celek, děti při práci a výtvarný artefakt, na němž pracovaly. Fotodokumentace buď kompozičně doplní zápisy, nebo bude upravena a popsána ve fotoalbu. Veškerá písemná dokumentace bude psána na počítači, příp. na psacím stroji. Zápočtové práce studenti vypracují do konce 1. semestru tak, aby je mohli odevzdat v posledním týdnu výuky. Zápočty budou probíhat ve zkouškovém období v pevně stanovených termínech, které budou studentům včas oznámeny. Zápočet bude udělen na základě vyhodnocení odevzdané práce a krátkém rozhovoru o obsahu přednášek a o zkušenostech z asistentské praxe.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2006/ZS1BP_VVUS