PdF:ZS1MK_PD1 Prac. for environ. and soc ed - Course Information
ZS1MK_PD1 Practicum for environmental and social education 1
Faculty of EducationAutumn 2006
- Extent and Intensity
- 0/0/8. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. František Čapka, CSc. (seminar tutor)
Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (seminar tutor)
doc. RNDr. Svatopluk Novák, CSc. (seminar tutor)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (seminar tutor)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (seminar tutor)
doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (seminar tutor)
PhDr. Mgr. Pavel Vyhňák (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Department of Biology – Faculty of Education
Contact Person: Ing. Helena Jedličková, Ph.D. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives
- 1. RVP a ŠVP na základních školách, naplňování kompetencí a cílů integrovaných předmětů v rámci oblastí Člověk a jeho svět, Člověk a zdraví, Člověk a svět práce a průřezových témat. 2. Příprava učitele na výuku, žákovské pojetí světa a motivace žáka 3. Výukové prostředky a jejich využití 4. Práce s textovými materiály 5. Pozorování přírodnin, měření veličin a pokus 6. Specifika výuky vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 1. a 2. období. 7. Příprava mikrovýstupu a jeho realizace v modelové situaci. 8. Příprava, realizace a rozbor vyučovací hodiny.
- Syllabus
- 1. RVP a ŠVP na základních školách, naplňování kompetencí a cílů integrovaných předmětů v rámci oblastí Člověk a jeho svět, Člověk a zdraví, Člověk a svět práce a průřezových témat. 2. Příprava učitele na výuku, žákovské pojetí světa a motivace žáka 3. Výukové prostředky a jejich využití 4. Práce s textovými materiály 5. Pozorování přírodnin, měření veličin a pokus 6. Specifika výuky vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 1. a 2. období. 7. Příprava mikrovýstupu a jeho realizace v modelové situaci. 8. Příprava, realizace a rozbor vyučovací hodiny.
- Literature
- PODROUŽEK, Ladislav. Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. 1. vyd. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003, 156 s. ISBN 80-86473-37-6. info
- PODROUŽEK, Ladislav and Jan JŮZA. Didaktika přírodovědy :(vyučování přírodovědě na integrovaném pozadí). 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2000, 131 s. ISBN 80-7082-636-3. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra and Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 2. vyd. Brno: Paido, 1996, 23 s. ISBN 8085931265. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Prvouka v 1.-3. ročníku základní školy. Brno: Paido, 1996, 59 s. ISBN 8085931311. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Didaktika prvouky. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1995, 55 s. ISBN 8085931036. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra and Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 1. vyd. Brno: Paido, 1995, 27 s. ISBN 8085931044. info
- Assessment methods (in Czech)
- Předmět je zakončen zápočtem. Podmínkou získání je průběžné plnění úkolů během semestru a odevzdání seminární práce.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin.
- Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2006/ZS1MK_PD1