PdF:Bi2MP_DPZO Methodology of Biology - Zoolo - Course Information
Bi2MP_DPZO Methodology of Biology - Zoology
Faculty of EducationAutumn 2007
- Extent and Intensity
- 0/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc. (seminar tutor)
Mgr. Robert Vlk, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc.
Department of Biology – Faculty of Education
Contact Person: doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc. - Timetable of Seminar Groups
- Bi2MP_DPZO/01: Thu 8:50–10:30 laboratoř 82
Bi2MP_DPZO/02: Thu 10:40–12:20 laboratoř 82 - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- V přemětu zhodnotíme seminárním způsobem jednotlivé schválené učebnice Přírodovědy podle zastoupení skupin živočichů, jejich rozsahu, požadavků RVP a grafické úpravy. Využijeme jak systematický tak i ekosystémový přístup, zhodnotíme klady i zápory obou metod. Celý proces poslouží podrobnějšímu seznámení s dostupnými učebnicemi, jejich klady a zápory. Zpracované hodnocení všech studentů bude vodítkem v další pedagogické činnosti.
- Syllabus (in Czech)
- I. Strunatci (B. Rychnovský) 1. Podkmeny Pláštěnci, bezlebeční 2. Nadtřídy Bezčelistnatci a Čelistnatci: třída kruhoústí (nově mihule nebo mihulovci) 3. Třída Paryby 4.»Třída« Ryby 5. Třída Obojživelníci 6. Třída Plazi 7.»Třída« Ptáci 8. Třída Savci II. Ekologický přístup (B. Rychnovský, R. Vlk) Typ učebnice Obratlovci Bezobratlí 1. Rybník (jezero, přehrada, periodická tůň) příp. potok a řeka 2. Louka a step (lesostep) 3. Les (listnatý, jehličnatý, smíšený) 4. Pole, sady, zahrady (vinice, chmelnice) 5. Lidská sídla I.: venkov – domy; půdy, sklepy, stodoly, stáje, příp.města – sídliště; aleje, parky, hřbitovy, nábřeží III. Bezobratlí (R. Vlk) 1. Říše Prvoci: obecná charakteristika; kmeny bičíkovci (krásnoočko zelené), kořenonožci (měňavka velká) a nálevníci (trepka velká) 2. Říše Živočichové: obecná charakteristika; kmeny žahavci (nezmar hnědý), ploštěnci (ploštěnka potoční) a hlístice (škrkavka prasečí) 3. Kmen Měkkýši: třídy plži (hlemýžď zahradní), mlži (škeble rybničná) a hlavonožci (sépie obecná) 4. Kmen Kroužkovci: zejména třída opaskovci (žížala obecná, příp. i nitěnky a pijavice) 5. Kmen Členovci I: podkmeny klepítkatci (třída pavoukovci: křižák obecný apod.) a stonožkovci (stonožka škvorová a mnohonožka zemní) 6. Kmen Členovci II: Podkmen korýši (hrotnatka obecná a buchanka obecná; blešivec potoční a rak říční) 7. Kmen Členovci III:. Podkmen Šestinozí (Hemimetabola – např. šváb obecný, Holometabola – např. včela medonosná) 8. Kmen Ostnokožci (Ehinodermata): hvězdice, ježovky, a sumýši (příp. i lilijice a hadice) Hodnocení: zastoupení v učebnicích zoologie pro ZŠ, ?vhodnost? (1-2) Rozsah, soulad s osnovami pro ZŠ, dostatečnost, (i z pohledu RVP) Hodnotit i zastoupení taxonů v ekologické části typ učebnice (ekol. x systemat. přístup), zhodnocení rozsahu témat, vhodnost výběru, podání Výsledek (subjektivní, daný výběrem skupiny): 4 kat.: a) nejlepší (++) b) vhodné (+) c) méně vhodné (+-) d) málo vhodné(--)
- Assessment methods (in Czech)
- seminární práce hodnotící přirozené skupiny živočichů ve výuce na ZŠ podle učebnic v požadovaném rozsahu
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2007/Bi2MP_DPZO