FJ2MP_FINT Interkulturní aspekt a výuka FLE

Pedagogická fakulta
podzim 2007
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová
Rozvrh
Čt 17:05–17:50 učebna 56
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
V každé kulturní oblasti existuje více osobitých zvyků, se kterými se musí žák v cizím jazyce seznámit, aby se později správně zachoval v kulturním prostředí dané země. K tomu patří jak odlišnosti v mimojazykové oblasti (vzdálenost při rozhovoru, gestikulace, mimika), tak i v jazykové. Cílem předmětu je učení o mezikulturních vztazích seznamováním se s kulturou cizí země, uvědomováním si odlišností, vhodnou reakcí na tuto kulturu, pochopením této kultury a zároveň pochopením a zkoumáním podstaty vlastní kultury.
Osnova
  • Práce s vybranými texty a dokumenty.
Literatura
  • CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. 1. vyd. Grenoble : PUG, 2003. 452 s. ISBN 2 7061 1082 1.
  • CUQ, J.-P. Dictionnaire didactique du français langue étrangère et seconde. Paris : CLE International, 2003. 303 s. ISBN 209-033972-1.
  • DE CARLO, M. L'interculturel. 1. vyd. Paris : CLE International, 1998. ISBN 209-033-328-6.
  • DESCAYRAC, C. Une année en France. 1. vyd. Paris : CLE International 1992. 95 s. ISBN 2-19-033200-2.
  • GRAND-CLEMENT, O. Savoir vivre français. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2000. 96 s. ISBN 80-7238-098-2
  • Kit pédagogique. Idées, ressources, méthodes et activités pour l’éducation interculturelle informelle avec des adultes et des jeunes. Strasbourg : Conseil de l'Europe, 1995.
Metody hodnocení
Aktivní účast na seminářích.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2007/FJ2MP_FINT