PdF:OP3BP_FZMP Basis of Management - Course Information
OP3BP_FZMP Basis of Management and Marketing
Faculty of EducationAutumn 2007
- Extent and Intensity
- 1/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Oldřich Králík, CSc. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
Department of Civics – Faculty of Education
Contact Person: Marie Baráčková - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 65 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/65, only registered: 0/65 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Teacher Education - Vocational Training (programme PdF, B-SPE) (2)
- Teacher Education - Vocational Training (programme PdF, B-SPE, specialization Obory obchodu a služeb)
- Teacher Education - Vocational Training (programme PdF, B-SPE, specialization Technické obory)
- Course objectives (in Czech)
- Studium tohoto předmětu umožní posluchačům získat základní přehled o managementu a marketingu; historickém vývoji těchto disciplín; vědeckých přístupech, metodách a praktických možnostech jejich využití při zefektivnění činnosti výrobních organizací, správních a neziskových institucí. Adekvátní pozornost bude věnována možnostem využití managementu a marketingu ve školství. Výuka managementu bude zaměřena na jeho základní funkce: plánování, organizování, vedení, personalistiku a kontrolu. Výuka marketingu bude navazovat na poznatky získané v managementu. Především bude orientována na metody a přístupy při vyhledávání, akceptována uspokojování potřeb a požadavků zákazníka.
- Syllabus (in Czech)
- Stručný sylabus: 1. Základy teorie a praxe managementu. 2. Vývoj managementu a jeho přístupů. 3. Management a společnost (vnější prostředí, etika a management, mezinárodní management, globalizace). 4. Jednotlivé funkce managementu (plánování, organizování, vedení, personalistika a kontrola). 5. Základní pojmy marketingu. 6. Strategické plánování v marketingu. 7. Plánování a řízení marketingového procesu. Marketingový mix. 8. Možnosti uplatnění marketingu v neziskových organizacích.
- Assessment methods (in Czech)
- Pžedmět je ukončen zápočtem. Požadavek k udělení zápočtu: Vypracování seminární práce v rozsahu 3-5 stran
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2007/OP3BP_FZMP