SP_KODO Komunikativní dovednosti

Pedagogická fakulta
podzim 2007
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Rozvrh
Po 15:15–16:55 centrum
Předpoklady
Absolvování základů logopedie.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Komunikativní dovednosti SP4BP_KODO (pro logopedy a surdopedy) Vymezení pojmu komunikace, význam komunikace, komunikace interpersonální, intrapersonální, efektivní, neefektivní komunikace, modely komunikace, lineární pojetí, interakční pojetí, transakční pojetí, kontext komunikace, komunikační kanál, zásady efektivní komunikace, nonverbální komunikace, signály těla, signály mimické a zrakové, prostorová a teritoriální komunikace, umění naslouchání proces naslouchání, efektivní naslouchání, aktivní naslouchání, rétorika, technika řeči, dechová cvičení, cvičení výslovnosti, modulace hlasu, ovlivňování monotónnosti, rozšiřování slovní zásoby, verbální projev jednotlivce, příprava vlastního projevu, stylizování projevu, nacvičování projevu, přednesení projevu, řečnické dovednosti, zdokonalování řečnických dovedností, modelové situace, umění dialogu, průběh dialogu, zohlednění druhého účastníka dialogu, přizpůsobení výrazových prostředků dialogu, dynamika dialogu.
Literatura
  • DUPUY, E. Úspěšný dialog. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-666-7.
  • MISTRÍK, J. Rétorika. Bratislava: SPN, 1987.
  • SABOL, J. et al. Štylistika neverbálnej komunikácie. Bratislava: Pedagogická Fakulta Univerzity Komenského, 1997. ISBN 80-88868-20-3.
Metody hodnocení
teoretická výuka a praktická cvičení, požadavek se splnění zápočtu - zpracování seminární práce
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Zapisují studenti směru logopedie.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2007/SP_KODO