SV4BP_SPX3 Pedagogical practise 3 (optional)

Faculty of Education
Autumn 2007
Extent and Intensity
0/0/3. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
Department of Social Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Zuzana Nováčková
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Students can the final practice pass acording to their own choice, either in area of social work, intercultural education or freetime, outschool education etc. During the final practice the students will keeep detailed records, which must content characteritic of insitution, work content, record of single activities, possibly casuistic, methods of social work, methods of games and game activities etc. According to their interest students can change more institutions.
Syllabus
  • A part of education of social pedagogues is pedagogical practice, which students pass during the whole studies. Social practice has this basic aims: to introduce students, future potential social pedagogues and social workers, to area of possible work opportunities, to appeal through students on work market, to extend skills of pedagogue in area of social work, to introduce social pedagogy in different organisations wtih focus on freetime activities and offer through the students future specialzed workers for area of outschool education, freetime and social work
Literature
  • ZAPLETAL, Miloš. Hry na hřišti a v tělocvičně (Variant.) : Velká encyklopedie her. 3, Hry na hřišti a v tělocvičně [Zapletal, 1987] : Velká encyklopedie her. 3, Hry na hřišti a v tělocvičně [Zapletal, 1997]. info
  • NĚMEC, Jiří and Tomáš ČECH. Pedagogika volného času pro kombinované studium. E-learningová podpora výuky. Brno. Pedagogická fakulta MU, 2005. URL info
  • PŘADKA, Milan. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. Brno: MU, 1999, 93 pp. ISBN 80-210-2033-4. info
  • PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času :teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 229 s. ISBN 80-7178-295-5. info
  • BAKALÁŘ, Eduard. Psychohry. Edited by Bohuslav Blažek. 1. vyd. Praha: Vyšehrad, 1995, 186 s. ISBN 8070211393. info
  • JŮVA, Vladimír. Muzeopedagogika a pedagogika volného času. (Museopedagogy and pedagogy of free time). Vychovávatel' : časopis pedagógov. Bratislava: Educatio, 1993, vol. 1993, 5/6, p. 16-17. ISSN 0139-6919. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: pedagog. praxe Závěrečnou praxi mohou studenti absolvovat podle vlastního výběru, buď z oblasti sociální práce, multikulturní výchovy nebo volného času, mimoškolní výchovy atd. V průběhu závěrečné výběrové praxe si budou studenti vést podrobné záznamy, které musí obsahovat charakteristiku zařízení, pracovní náplň, zaznamenávání jednotlivých činností, popřípadě kasuistiky, metody sociální práce, metody her a hrových činností atd. Podle zájmu mohou studenti vystřídat více zařízení. Součástí praxe budou podrobné písemné záznamy, které si student bude vést od prvního po pátý semestr. Jedná se o pedagogické portfolio, které studenti budou předkládat jednak v průběhu jednotlivých praxí, dále bude součástí závěrečné bakalářské zkoušky a v konečném stádiu lze tyto hodnotné materiály předložit budoucímu zaměstnavateli.Obsah portfolia:3x deník praxe (součást souvislé praxe volnočasové, sociální a výběrové)2x analýza a reflexe z pedagogické praxe (součást průběžné praxe volnočasové a sociální)Deník souvislé praxe - výběrová(10 a více stran) Obsahuje charakteristiku a filozofii zařízení, instituce, aktivity, které se student věnuje v rámci praxe, každodenní podrobné zápisy a informace, zaznamenávání metod, jednotlivých činností, případových studií atd., reflexe a analýza pedagogické praxe.Součástí bude hodnocení supervizora a potvrzení o absolvování praxe.Písemné záznamy mohou být obohaceny o různé náměty, hrové aktivity, zajímavé postřehy atd.Konečná podoba záleží na tvořivosti a aktivitě studentů. V závěru praxe studenti předloží deník praxe a potvrzení o absolvování výběrové praxe.Kolokvium zahrnuje reflexe jednotlivých praxí, studenti v rámci semináře představí jednotlivé aspekty své praxe a navzájem si představí výsledky jednotlivých praxí.Závěrečným výstupem z praxe je portfolio, které si studenti připraví pro státní závěrečné zkoušky.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 4 týdny.
Information on course enrolment limitations: Předpoklad: SV4BP_SPX2
Teacher's information
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1094
The course is also listed under the following terms Autumn 2004, Autumn 2005, Autumn 2006, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017, Autumn 2018, Autumn 2019.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2007/SV4BP_SPX3