ZS1MK_SPP3 Studetns practice teaching 3 {continuing}

Faculty of Education
Autumn 2007
Extent and Intensity
0/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ludmila Bauerová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
The aim of subject is acquiring the skills and experience of educational work with given pupils of primary school in methodical, organisational, professional and pedagogical spheres.
Syllabus
  • Students near dummy - head teacher or special tutor. Watch class entire also individual pupils distributively. List-form of macroinstruction with environment schools, with her equipment and the like Be teaching all learning to the extent of 15 o'clock. Will locate on organization associated work pupils, on transaction head - on activity laboratory character. Work with doctrinal technology. Realize with pupils outing and ceilidh. Exert diferencovaný access to integrated pupils specific evolutionary disorders teaching and behaviour. Adhere hygienic fundamentals, range relaxation and compensatory exercising, games. Revice books, prepare tools for education, exert supervisions about intervals and must úèastnit all events at school, if will proceed in time their practice (pedagogic caucus, class - divided get - togethers etc.).
Literature
  • HORKÁ, Hana. Aktuální přístupy ke školní výchově (Aktuall aproach to the school education). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2nd ed. Brno: Paido, 1999, p. 77-81. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-73-7. info
  • ONDRÁŠKOVÁ, Karla. Český jazyk a literatura - jazykové vyučování včetně slohu (The Czech Language and The Literature - The Language and Style Teaching). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. druhé. Brno: Paido, 1999, p. 26-31. ISBN 80-85931-73-7. info
  • PROKOPOVÁ, Alice. Do hlubin učitelovy duše (In depth of teacher´s soul). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2nd ed. Brno: Paido, 1999, p. 53-56. Edice pedagogické literatury, 89. publikace. ISBN 80-85931-73-7. info
  • HAVEL, Jiří and Miroslava NOVOTNÁ. Elementární čtení a psaní (Elementary reading and writing). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2nd ed. Brno: Paido, 1999, p. 32-67. ISBN 80-85931-73-7. info
  • KNOPOVÁ, Blanka. Hudební výchova (Music education). In Budoucí učitelé na souvislé praxi aneb rukověť fakultního cvičného učitele. PAIDO. Brno: Vladimír Jůva, 1999, p. 57-59. Paido edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-73-7. info
  • BLAŽKOVÁ, Růžena. Matematika (Mathematics). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. druhé. Brno: Paido, 1999, p. 36-41. Pedagogická literatura. ISBN 80-85931-73-7. info
  • FABIÁNKOVÁ, Bohumíra, Helena MUSILOVÁ and Miroslava NOVOTNÁ. Prvouka, vlastivěda a přírodověda obecně. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2nd ed. Brno: Paido, 1999, p. 42-47. ISBN 80-85931-73-7. info
  • ŠAFROVÁ, Alena. Speciálně pedagogická příprava (Special education preparation). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. Brno: Paido, 1999, p. 75-76. ISBN 80-85931-73-7. info
  • BARTOŇOVÁ, Miroslava. Speciálně pedagogická příprava na souvislé praxi. In Budoucí učitelé na souvislé praxi aneb rukověť fakultního cvičného učitele. Brno: Paido, 1999, p. 75-77. ISBN 80-85931-73-7. info
  • MACHALOVÁ, Miloslava. Vlastivědné vyučování a pedagogický konstruktivismus (Teaching in Primary School and Pedagogical Constructivism). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2nd ed. Brno: Paido, 1999, p. 53-56. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-73-7. info
  • PODLAHOVÁ, Libuše. Pedagogická praxe : průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. 1. vyd. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1998, 66 s. ISBN 8070677937. info
  • MRHAČ, Josef. Pedagogická praxe ve studiu učitelství I. stupně základní školy. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, 187 s. URL info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: pedagogická praxe Typ ukončení: zápočet
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 3 týdny.
The course is also listed under the following terms Autumn 2003, Autumn 2004, Autumn 2005, Autumn 2006, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017, Autumn 2018, Autumn 2019, autumn 2020, Autumn 2021.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2007/ZS1MK_SPP3