ZS1MP_RDL1 Dětská literatura 1 - Rj

Pedagogická fakulta
podzim 2007
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit s vynikajícími díly ruské dětské literatury, zdůraznit význam tvorby ruských klasiků v estetické a etické výchově dítěte.
Osnova
  • 1. Význam studia dětské literatury pro učitele. 2. Didaktická a estetická funkce dětské literatury. 3. Pohádka lidová a autorská. 4. Ruská klasická literatura jako předmět dětského čtení. 5. Básně N. A. Někrasova o dětech. 6. Básně A. S. Puškina, M. J. Lermontova, F. I. Ťutčeva a výchova vztahu k přírodě. 7. Povídky pro děti L. N. Tolstého a A. P. Čechova.
Literatura
  • PETROV, S. M. Istorija russkoj literatury XIX věka (pěrvaja polovina). Moskva: Prosvěščenije, 1973. 576s. M 103(03)-73.
  • Dětskaja literatura. Sbornik statěj. Moskva: Dětskaja literatura, 1973. 318s. D 101(03)73 612-73.
  • ALEKSEJEVA, O. V. Dětskaja literatura. Moskva: Učpedgiz, 1960. 423s. A09686. Dětskaja literatura. Statji, issledovanija, literaturnyje portrety. Moskva: Dětskaja literatura, 1972. 319s. 615-72.
  • www.lib.ru
Metody hodnocení
Přednáška. Zápočet. Písemná analýza jednoho z děl určených dětem (L. N. Tolstoj, A. P. Čechov, N. A. Někrasov aj.) z hlediska plnění estetické a didaktické funkce. Rozsah 10 str.
Informace učitele
Seminární práce rozsahem 10 str. bude napsána v Rj, bude obsahovat titulní list (dle platných norem)úvod (zdůvodnění volby tématu), část teoretickou (s poznámkami, citacemi a odkazy), část praktickou (vlastní vědecká činnost), závěr (zhodnocení vlastní vědecké činnosti, výsledky bádání, min. na 0,7 str.), bibliografie (min. 15 položek - internetové odkazy, vědecké publikace, slovníky - vše dle citačních norem).
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021.