PdF:OP3DC_DPD Cvičení didaktické technologie - Informace o předmětu
OP3DC_DPD Cvičení didaktické technologie
Pedagogická fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 0/0/6. 6 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Pavel Konupčík (cvičící)
- Garance
- PaedDr. Pavel Konupčík
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská - Předpoklady
- Znalost práce s počítačem
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 90 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/90, pouze zareg.: 0/90 - Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- Práce učitele se statickou projekcí Internetové a multimediální aplikace ve výuce Videosystémy ve škole Tvorba prezentací a agenda ve škole
- Osnova
- 1 - - Práce učitele se statickou projekcí Příprava podkladů pro projekci zpětným projektorem (makrodiapozitivy, transparenty, průhledné fólie) Příprava materiálů pro projekci vizualizérem (textové materiály, fotografie, drobné trojrozměrné předměty, výstřižky z papíru, textilií, ….) Práce s digitálním fotoaparátem (akce školy, dokumentace krizových situací, dokumentace prací žáků, soutěží, …), projekce fotografií Příprava vyučovací jednotky podporovanou statickou projekcí Interaktivní tabule 2 - - Internetové a multimediální aplikace ve výuce Příprava výuky a školních akcí s využitím vhodných www stránek Vyhledávání informací, zadávání úkolů žákům Začlenění Internetu do vyučovací jednotky Přenos obrazu a zvuku pomocí Internetu, videokonference Interaktivní tabule Školní výukové programy, přehled a zařazení do výuky 3 - - Videosystémy ve škole Výukové videoprogramy na VHS, katalog - nabídka Vlastní návrh vhodné výukové videosekvence Práce s digitální kamerou ve škole i při mimoškolních akcích Úprava záznamu digitální střižnou s využitím didaktických zásad Záznam a následný rozbor vyučovací jednotky 4 - - Tvorba prezentací a agenda ve škole Příprava a skenování snímků s pedagogickou tématikou Zvukový záznam školní činnosti digitálním záznamníkem Www kamerka a její možnosti v pedagogickém procesu Sestavení výukové prezentace Pedagogický výukový software
- Literatura
- Viz informace učitele
- Metody hodnocení
- Cvičení: Učebna 25 - - Poříčí 31, přízemí vpravo. Prezenční listiny, pro maximálně 16 posluchačů na jeden termín, budou k dispozici na společné konzultaci. Každý posluchač se osobně zapíše na vybraný termín !! Kontakt: E-mail: konupcik@ped.muni.cz Nutno uvádět: příjmení a jméno, kód předmětu
- Informace učitele
- Každý posluchač bude samostatně řešit dva úkoly dle výběru. Posluchač provede stručný zápis do připraveného protokolu. ********************************************************************* Zápočet - - účast, vypracování a odevzdání dvou protokolů. ********************************************************************* Úkoly - - - - viz osnova - - - - ********************************************************************* Doporučená literatura: Konupčík, Pavel - Kryzan, Otto. Multimediální cvičení z didaktických technologií. 1. vyd. PdF MU v Brně, 2004. info Na www stránkách Katedry didaktických technologií PdF. Konupčík, P. Didaktické technologie pro pedagogické pracovníky. Brno: MU, 2002. Konupčík, P. Cvičení z didaktických technologií. Brno: MU, 2002. Hrbáček, J. Základy práce s PC.Brno:MSD,2002. Kukučka, J. Internet. Brno: CCB s.r.o, 2000. Magera, I. Microsoft PowerPoint 2000 CZ. Brno: CCB s.r.o, 2000. Stružka A. Videotechnika v praxi.Brno:DT, 1990. *********************************************************************
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Dobrá znalost práce s počítačem.
- Statistika zápisu (podzim 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2008/OP3DC_DPD