PdF:SC4MK_TMVZ Teorie mimoškol. vzdělávání - Informace o předmětu
SC4MK_TMVZ Teorie mimoškolního vzdělávání
Pedagogická fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 0/0/1. 15 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- MgA. Lenka Polánková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika (program PdF, N-PD)
- Sociální pedagogika (program PdF, N-PD, směr Čtvrtý modul)
- Cíle předmětu
- V předmětu Teorie mimoškolní výchovy se studenti seznámí s vybranými osobnostmi, teoriemi a koncepcemi mimoškolního vzdělávání a výchovy. Předložené teorie budou prezentovány i z hlediska jejich aplikace v edukační praxi. Po absolvování předmětu bude student umět: Klasifikovat teorie v mimoškolním vzdělávání. Aplikovat zkušenost z praxe na jednotlivé teorie vzdělávání.
- Osnova
- Pedagogika utlačovaných Perspektivy a problémy výchovy mimo vyučování Muzejní a galerijní pedagogika Teorie mimoškolní výchovy Definice teorie a její struktura Mimoškolní edukační prostor Pedagog v mimoškolní edukaci Management v mimoškolní edukaci
- Literatura
- HARRINGTON, Austin. Moderní sociální teorie : základní témata a myšlenkové proudy. Translated by Hana Antonínová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 495 s. ISBN 8073670933. info
- PROKOP, Jiří. Škola a společnost v kritických teoriích druhé poloviny 20. století. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2005, 289 s. ISBN 8024610086. info
- JŮVA, Vladimír. Dětské muzeum : Edukační fenomén pro 21. století. 1. vyd. Brno: Paido, 2004, 270 s. ISBN 80-7315-090-5. info
- NĚMEC, Jiří. Od prožívání k požitkářství. 1. vyd. Brno: Paido, 2002, 111 s. edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-006-9. info
- PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času :teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 229 s. ISBN 80-7178-295-5. info
- HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění. 1. vyd. Brno: CERM, 1998, 142 s. neoznačeno. ISBN 80-7204-084-7. info
- BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 247 s. ISBN 80-7178-216-5. info
- Metody hodnocení
- Písemná zkouška. Studenti v průběhu semestru vypracují seminární práci v rozsahu 3 stran na vybranou problémovou otázku z oblasti teorie mimoškolní výchovy, kterou se pokusí analyzovat s pomocí odborné literatury. Písemná zkouška (min 70% úspěšných odpovědí). Hodnocení: test 30b, min 21b (10 otázek/3 body) seminární práce 70b, min 49b citace odborné literatury 40b problém 5 b cíl práce 5b rozbor problému 20b možnosti řešení 5b A 100 – 94, B 93 – 88, C 87 -82, D 81 -76, E 75 - 70
- Informace učitele
- Základní literatura: CIPRO, M. Encyklopedie prameny výchovy. Galerie světových pedagogů. Třetí svazek: dvacáté století. Praha : M. Cipro, 2002. s 621 – 629. KLOOSTER, D. Co je kritické myšlení? Dostupné z http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty2_cojeKM TEMPLE, CH. Kritické myšlení a kritická gramotnost. Dostupné z http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty25_gramotnost
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2008/SC4MK_TMVZ