PdF:Bi2BP_ARP1 Aranž. a úpr. škol. prost. - Informace o předmětu
Bi2BP_ARP1 Aranžování a úprava školních prostorů 1
Pedagogická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Kateřina Ševčíková (pomocník), Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (zástupce) - Garance
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Ševčíková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- Bi2BP_ARP1/V: Po 15:15–17:50 Botanická zahrada Kejbaly, H. Jedličková, K. Ševčíková
- Předpoklady
- Pro začátečníky se zájemem o aktivní zkušenostní učení. Platné očkování proti tetanu, vhodné pracovní oblečení do zahrady. Praktická cvičení. Aktuální sylaby, studijní literatura a podmínky studia jsou na e-learningu předmětu v IS MU Brno, ČR. Materiál na jednotlivé lekce kurzu si bude student hradit. Většina kompozic se stává majetkem autora.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30 - Mateřské obory/plány
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Život ve 21. století vyžaduje nový pohled na vzdělávání. významným principem je humanizace vzdělávání a orientace na výchovu k udržitelnému životu a zdraví. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět a vysvětlit proč aranžování je alternativní forma učení ve studijních programech, připravujících učitele dle trendů vzdělávání pro 21. století v Evropě.
- Osnova
- Aranžování a vazba jako alternativní formy výchovy a vzdělávání pro trvale udržitelný život a rozvoj společnosti - úloha učitele v základním vzdělávání - metody formy, prostředky
- 1. „Kejbaly“ - Středisko výchovy a vzdělávání pro TUŽ PedF MU Brno, biotopová zahrada – modelové prostředí pro základní vzdělávání - možnosti využití pro aktivizující a alternativní vyučování a učení
- 2. Význam praktických činností žáků pro pochopení základních podmínek života, souvislost aranžování, vazby a zdravé přírody se zdravím člověka
- 3. Teoretické a praktické základy aranžování a vazby
- 4. Nácvik základních dovedností, získávání profesních návyků, přímá práce s žáky ve středisku a na klinické škole - Aranžování pro zdraví-využití zeleniny a ovoce ze školní zahrady
- - Kompozice, barva, textura
- - Využití sušených rostlin ze školní zahrady
- - Výstava „Barevný podzim“, práce s žáky na výstavě
- - Advent a vánoční vazba“ – využití ve výuce a pro zdraví
- - Aranžování a vazba - "Inspirace u odborníků"
- Literatura
- HESSAYON, D. G. Aranžování květin. Vyd. 1. Praha: BETA-Dobrovský & Ševčík, 2000, 128 s. : i. ISBN 80-86278-88-3. info
- WÖRNEROVÁ, Claudia. Adventní a vánoční výzdoba :nové nápady při tvoření výzdoby z listů, květů, větví a plodů. Translated by Lenka Krutilová. Zlín: Bawa, 1997, 71 s. ISBN 80-902387-2-6. info
- HESSAYON, D. G. Okrasné stromy a keře v zahradě. Vyd. 1. Praha: BETA-Dobrovský a Ševčík, 1997, 128 s. ISBN 80-86029-24-7. info
- HIEKE, Karel. Pokojové rostliny. 4., dopl. vyd. Praha: Státní zemědělské nakladatelství, 1988, 414 s. info
- Metody hodnocení
- Skupinové projekty "Barevný podzim" a "Vánoce", diskuse v hodinách, domácí příprava na každý blok, prezentace odborníků z dané oblasti. Aktivní aranžování k tématům. Předmět je zakončen zápočtem. Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast na cvičení a diskuse.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2009/Bi2BP_ARP1