PdF:MI3DC_DSPD Special education for traff - Course Information
MI3DC_DSPD Special education for traffic education
Faculty of EducationAutumn 2009
- Extent and Intensity
- 0/0/8. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Miroslava Zahradníková (lecturer), doc. RNDr. PhDr. Mojmír Stojan, CSc. (deputy)
Petr Konvalinka (lecturer), doc. RNDr. PhDr. Mojmír Stojan, CSc. (deputy) - Guaranteed by
- doc. RNDr. PhDr. Mojmír Stojan, CSc.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Miluše Čánská - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/30, only registered: 0/30 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Pedagogické studium pro pracovníky v dopravní výchově a státní správě pro dopravu (programme PdF, C-CV)
- Course objectives
- The aim of the course is to highlight the specificities of transport and transport skills education for people with sensory, motor or mental disabilities
- Syllabus
- Specific transport education and training of people with sensory disabilities Specific transport education and training of people with motor disabilities Specific transport education and training of people with mental disabilities
- Literature
- VÍTKOVÁ, Marie and Miroslava BARTOŇOVÁ. Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení (Strategies in education of pupils with special education needs and specific learning disorders). 1st ed. Brno: Paido Brno, 2007, 159 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-140-9. info
- VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální (Integrative special education. Integration of school and social.). 2nd ed. Brno: Paido Brno, 2004, 463 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-071-9. info
- VÍTKOVÁ, Marie. Otázky speciálně pedagogického poradenství (Problems in Special Educational Counselling). 2nd ed. Brno: MSD, spol. s.r.o., 2004, 261 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-86633-23-3. info
- VÍTKOVÁ, Marie. Edukace žáků s těžkým postižením a svíce vadami. In Integrativní školní (speciální) pedagogika. 1st ed. Brno: MSD, spol. s. r. o., Skorkovského 70a, Brno, 2003, p. 152 - 174. ISBN 80-214-2359-5. info
- VÍTKOVÁ, Marie. Podpora vzdělávání dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2001, 34 l. info
- Podpora vzdělávání dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením. Edited by Marie Vítková. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2001, 23, [17] info
- VÍTKOVÁ, Marie and Jiřina KLENKOVÁ. Základy komunikace s těžce tělesně postiženými a těžce mentálně postiženými dětmi. Aspekty bazálně dialogického principuvýchovy (Basic communication with heavily physically and mentally handicapped children. Aspects of basal dialogic principle of education). In Logopedie I. Brno: Paido, edice pedagogické lite ratury, 1997, p. 63-79. 57. ISBN 80-85931-41-9. info
- PIPEKOVÁ, Jarmila and Marie VÍTKOVÁ. Sociálně pedagogické aspekty ve speciální pedagogice : sborník k projektu EXTRA 1995 "Sociální pedagogika a její funkce v integraci postižených". Brno: Paido, 1996, 136 s. ISBN 8085931273. info
- Assessment methods
- written test
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin.
- Enrolment Statistics (Autumn 2009, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2009/MI3DC_DSPD