PdF:VV1ZK_VHT1 Výtvarná hra a tvořivost - Informace o předmětu
VV1ZK_VHT1 Výtvarná hra a tvořivost
Pedagogická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/0/6. 6 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Kafoňková - Předpoklady
- student absolvoval základní semináře z Vv - kresbu a malbu
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (něm.) (program PdF, M-ZS4)
- Cíle předmětu
- klíčová slova : hra, kreativita, rituál,umění akce, akční prvky v klasických výtvarných disciplinách, tradiční a netradiční výtvarné materiály, smyslové etudy - explorativní a konstruktivní výtvarné prvky ve hře, hra a imaginace, umění konceptu a hra, základní druhy umění akce - happening, events, performance, praktické herní etudy a jejich reflexe v pedagogické praxi, netradiční způsoby motivace výtvarného projevu, environmentální etudy, ekoart
- Osnova
- 1. Smysl a podstata hry - úvahy a diskuse 2. Pokus o hru - praktická improvizace 3. Materiálové hry, praktická cvičení 4. Hra jako koncept 5. Hra tradiční, moderní a postmoderní 6. Závěrečné etudy - samostatná práce studentů - realizace individuálního a skupinového herního projektu
- Literatura
- Die Aktualität des schönen (Orig.) : Aktualita krásneho : umenie ako hra, symbol a slávnosť. info
- MACHKOVÁ, Eva. Dramatická hra jako prostředek socializace dítěte. 102 s. info
- DROTÁROVÁ, Eva. Relaxácia - Imaginácia - Kreativita : program stimulácie osobnostného rastu (Přít.) : Poradenské programy pre mládež. 24 s. info
- DACEY, John S. a Kathleen LENNON. Kreativita : souhra biologických, psychologických a sociálních faktorů. Vyd. 1. Praha: Grada, 2000, 250 s. ISBN 8071699039. info
- MORGANOVÁ, Pavlína. Akční umění. Photo by H. Pospíšilová. V Olomouci: Votobia, 1999, 269 s. ISBN 80-7198-351-9. info
- FINK, Eugen. Bytí, pravda, svět : předběžné otázky k pojmu "fenomén". Translated by Jakub Čapek. 1. vyd. Praha: Oikoymenh, 1996, 141 s. info
- FINK, Eugen. Hra jako symbol světa. Vyd. 1. Praha: Český spisovatel, 1993, 268 s. ISBN 80-202-0410-5. info
- BUDÍNSKÁ, Hana. Ať si už mohou naše děti ve své škole hrát! Vyd. 1. Praha: IPOS-ARTAMA, 1992, 35 s.. ISBN 80-7068-040-7. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: konzultace, seminář
- Informace učitele
- Zápočet podmíněn 75% účastí na semináři a praktickým předvedením výtvarné etudy - akce, případně předložením výtvaného objektu
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2009/VV1ZK_VHT1