ZS1MP_SVPM The Specify Teaching of Mathematics

Faculty of Education
Autumn 2009
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
RNDr. Růžena Blažková, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc.
Department of Mathematics – Faculty of Education
Contact Person: RNDr. Růžena Blažková, CSc.
Timetable
Mon 9:45–11:25 učebna 35
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
At the end of the course students should be able teach of pupils with disabilities.
Syllabus
  • Education of pupils wiht didabilities. Dyscaculia. Special education needs. Individual education programm. Education of talented pupils.
Literature
  • BLAŽKOVÁ, Růžena and Milena VAŇUROVÁ. Objevováním známého učíme objevovat neznámé (By discovering known problems we train to discover the unknown). In Učitel a nadaný žák. první. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2008, p. 7-18. ISBN 978-80-7392-054-8. info
  • BLAŽKOVÁ, Růžena. Žáci se specifickými vzdělávacími potřebami a jejich vzdělávání v matematice (The Pupils with disabilities and their education of mathematics). In Setkání učitelů matematiky. první. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 49-62. ISBN 978-80-210-4675-7. info
  • BLAŽKOVÁ, Růžena. Postavení dyskalkuliků na základní škole (Pupils of dysabilities on the primary school). In Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV. první. Brno: Paido, 2007, p. 263-268. edice pedagogické literatury, č.272. ISBN 978-80-7315-162-1. info
  • BLAŽKOVÁ, Růžena. Dyskalkulie a další poruchy učení u žáků 2. stupně ZŠ. první. Praha: IPPP ČR, 2006, p. 127-133. ISBN 80-8656-13-5. info
  • ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003, 263 pp. ISBN 80-7178-800-7. info
  • BLAŽKOVÁ, Růžena, Květoslava MATOUŠKOVÁ, Milena VAŇUROVÁ and Miloslav BLAŽEK. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. 2000, 93 pp. ISBN 80-85931-89-3. info
Teaching methods
Seminar.
Assessment methods
credit, project, 70% attend
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2003, Autumn 2004, Autumn 2005, Autumn 2006, Autumn 2007, Autumn 2008, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017, Autumn 2018, Autumn 2019.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2009, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2009/ZS1MP_SVPM