VV2RC_A2 Studio 2

Faculty of Education
Autumn 2010
Extent and Intensity
0/0/3. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Jan Bružeňák (seminar tutor)
doc. PaedDr. Jiří Eliška (seminar tutor)
MgA. Jana Francová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. PhDr. Jiří Havlíček (seminar tutor)
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (seminar tutor)
doc. PhDr. Lefteris Joanidis (seminar tutor)
Mgr. Petr Kamenický, Ph.D. (seminar tutor)
doc. ak. mal. Blanka Růžičková (seminar tutor)
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. PaedDr. Jiří Vaněk (seminar tutor)
Mgr. Petra Vláčilová (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. PaedDr. Jiří Eliška
Department of Art – Faculty of Education
Contact Person: Dagmar Kafoňková
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Accent is on a students self-depending creative activity. Teachwares are different according to a specialization. A student select only one subject in agreement with own art skills (painting, graphic art, drawing, computer graphic, modeling, art education theory etc.).
Syllabus
  • Classwork has a individual consultation form. Accent is on a students self-depending creative activity. Teachwares are different according to a specialization. A student select only one subject in agreement with own art skills (painting, graphic art, drawing, computer graphic, modeling, art education theory etc.). The sorted subject a student announce to the educationist, who is charged with the particular tuition. Students make understood which subject-matter they will authorship think out, number and terms of consulting hours, form and range of outcome (craftsmanship, number of works, form of adjustment and presentation). Lector by selection concrete item of study literature according to subject and make students acquainted with all of requirements.
Literature
  • ZHOŘ, Igor. Výtvarná výchova v projektech. 2. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 1997, 87 s. ISBN 80-85808-49-8. info
  • ZHOŘ, Igor. Výtvarná výchova v projektech. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 1996, 87 s. ISBN 80-85808-30-7. info
  • ZHOŘ, Igor. Výtvarná výchova v projektech (Art Education in Projects). Výtvarná výchova. 1995, vol. 1995, No 1, p. 3-4. ISSN 1210-0369. info
  • ZHOŘ, Igor. Oleg Sus a Křížovnická škola (Oleg Sus and the Křížovnice school). Brno: Masarykova univerzita Brno, 1994. ISBN 80-210-0122-5. info
  • ZHOŘ, Igor. Úvaha nad komplexní estetickou výchovou (Some thoughts about a complex aesthetic education). Ostrava: Ostravská univerzita, 1994. ISBN 80-704207-9-0. info
  • ZHOŘ, Igor. Princip seriality aneb standardizace jedinčného. (The principle of seriesness or standardization of unique). Brno: Moravská galerie, 1993. ISBN 80-7027-026-8. info
  • CHAMONIKOLA, Kaliopi, Igor ZHOŘ and Jiří KROUPA. Příběhy bez konce :princip série v českém výtvarném umění : Moravská galerie v Brně - Místodržitelský palác 9.9.-31.10.1993. V Brně: Moravská galerie, 1993, 117 s. ISBN 80-7027-026-8. info
  • ZHOŘ, Igor. Proměny soudobého výtvarného umění. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992, 165 s. ISBN 8004255558. info
  • HORÁČEK, Radek and Vladimír HAVLÍK. Akční tvorba. Vyd. 1. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991, 84 s. ISBN 8070670746. info
  • ZHOŘ, Igor. Klíče k sochám : (čtení o sochách a sochařích). Praha: Albatros, 1989, 184 s. info
  • Umění a výchova : výtvarná výchova, výchova pro budoucnost : zpráva z XVIII. světového kongresu INSEA, Praha 1966. Edited by Jaroslav Brožek - Bohuslav Maleček. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1968, 259 s. URL info
  • ZHOŘ, Igor. Hledání tvaru : čtení o moderním sochařství s historickým prologem. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 1967, 93 s. URL info
  • ZHOŘ, Igor. K vývoji objektivních podmínek soudobého výtvarného dění v brněnském regionu historie uměleckých škol a jejich podíl na výtvarné situaci Brna v posledních šesti desítiletí. 1967, 307 s. info
  • UŽDIL, Jaromír and Igor ZHOŘ. Výtvarné umění ve výchově mládeže. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1964, 194 s. URL info
Teaching methods
practical lessons
Assessment methods
individual defence of semestr work
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Autumn 2003, Autumn 2004, Autumn 2005, Autumn 2006, Autumn 2007, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017, Autumn 2018.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2010, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2010/VV2RC_A2