AJ_AEIE Environmentální problematika v hodinách AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2011
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ_AEIE/01: St 8:50–10:30 učebna 10, G. Oaklandová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíle předmětu:; 1) základní povědomí o environmentální problematice; 2) nalezení oblastí, kde se výuka anglického jazyka může scházet s problematikou environmentální; 3) shlédnutí toho, jak fungují některé brněnské environmentálně-pedagogické neziskové organizace - pedagogický výstup v anglickém jazyce
Osnova
  • 1) Eco Top Ten 2) Of Science and Indian Myths 3) Nature and Human Needs 4) Ecological Footprint 5) Goals 6) Earth 7) Water 8) Earth Stewardship 9) Life, Death and Carrying Capacity 10) Help! 11) Forest Schooling 12) Na Zemi, NGO
Literatura
  • Global issues in the ELT classroom. Edited by James Thomas. Brno: Global issues, 2008, 181 s. ISBN 9788025427323. info
Výukové metody
DISKUZE; PROJEKTY; DOMÁCÍ PRÁCE; VÝLETY MÍSTO NĚKTERÝCH HODIN V UČEBNĚ (VĚTŠINOU V PÁTKY, POKUD NEBUDE DOHODNUTO JINAK)
Metody hodnocení
REQUIREMENTS A) PARTICIPATION 70% (trips compulsory) B) TRIP TO LMŠ (LESNÍ MATEŘSKÁ ŠKOLA) IN MOKRÁ HORA - THIS TRIP WILL HAPPEN ON A FRIDAY MORNING (DATE WILL BE ARRANGED LATER IN THE TERM) - THE TRIP WILL LAST FROM 8 TO 12 APPROXIMATELY AND WILL HAPPEN INSTEAD OF TWO 90 MINUTE LESSONS IN THE SEMESTER (DATE OF WHICH WILL BE ARRANGED LATER IN THE TERM) C) TRIP TO AN NGO CALLED NA ZEMI, KOUNICOVA 42 (DATE WILL BE ARRANGED LATER IN THE TERM) - THE TRIP WILL LAST FOR ABOUT AN HOUR AND WILL HAPPEN INSTEAD OF ONE 90 MINUTE LESSON IN THE SEMESTER (DATE OF WHICH WILL BE ARRANGED LATER IN THE TERM) D) SEMINAR WORK: CHOOSE ONE OF THE SUGGESTED WORKS: 1) A TRIP TO LMŠ (LESNÍ MATEŘSKÁ ŠKOLA) IN MOKRÁ HORA AND AN ESSAY/OUTPUT BASED ON THE VISIT TO LMŠ (3 STANDARD PAGES) 2) A PROJECT OR A LESSON PLAN BASED ON WHAT WAS DONE IN THE LESSONS (I.E. SIMPLIFIED LANGUAGE, TEXT, ...) 3) A PROJECT - BASED ON PAGES 88 AND 89 FROM A BOOK KEEPERS OF THE EARTH BY MICHAEL J. CADUTO ANDJOSEPH BRUCHAC (THE PROJECT MUST INCLUDE AN ART INPUT - PICTURES, PHOTOS, ...) 4) AN ESSAY ON ANYTHING RELATED TO THE COURSE THAT YOU FOUND INSPIRING E) COURSE PORTFOLIO
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
The course is meant for future primary school teachers. It deals with environmental issues in such a way that the lessons can be - with some effort - adjusted to be used with primary school children.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2015.