PdF:SP4MP_IPCH Inkluzivní vzděl. jedinců PCH - Informace o předmětu
SP4MP_IPCH Inkluzivní vzdělávání jedinců s poruchami chování (E)
Pedagogická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (přednášející), doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D. (zástupce)
- Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D. - Předpoklady
- státní BK zkouška z etopedie
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD)
- Cíle předmětu
- Absolvent předmětu získá znalosti z oblasti inkluzivních přístupů k edukaci, poradenství a provázení dětí/žáků v riziku poruch chování a s poruchami chování v národním i mezinárodním kontextu. Na konci tohoto předmětu bude absolvent schopen aplikovat inkluzivní strategie pro podporu dětí/žáků s poruchami chování a pro vytváření vyrovnávacích příležitostí pro děti/žáky v riziku vývoje poruchy chování v běžném školním prostředí.
- Osnova
- Inkluzivní koncept speciální pedagogiky. Inkluzivní koncept etopedie. Specifika inkluzivních přístupů v etopedii v rámci speciální pedagogiky. Specifika inkluzivních přístupů v etopedii v rámci pedagogiky. Inkluzivní přístupy v kontextu školské politiky. Teorie resilience v kontextu inkluzivních přístupů v edukaci. Podporující a vyrovnávací edukační příležitosti, procesy. Podporující a vyrovnávací edukační prostředí - emocionální, sociální, kognitivní. Příklady z inkluzivních strategií z praxe - národní, mezinárodní.
- Literatura
- VOJTOVÁ, Věra. Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku poruch chování a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti. 1.vyd. Brno: Muni Press, 2010, 336 s. ped. ISBN 978-80-210-5159-1. info
- VOJTOVÁ, Věra a Jiří NĚMEC. Inkluzivní vzdělávání jako faktor socializace dětí se sociálním znevýhodněním. In NĚMEC, Jiří a Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. 1. vyd. Brno: MUNI PRESS, 2009, s. 21-38, 17 s. pd. ISBN 978-80-210-5033-4. info
- Výukové metody
- Seminář, seminární práce a zpracování projektu pro aktivitu a) vyrovnávací příležitost, b) podporující příležitost pro cílovou skupinu žáků v riziku, s poruchou chování. Práce ve studentských týmech. Prezentace projektů - zpětná vazba k projektům ostatních skupin.
- Metody hodnocení
- Prezentace projektu - zpětná vazba k projektu jiné skupiny - písemná forma.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Zapisují studenti specializace etopedie.
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2011/SP4MP_IPCH