PdF:CJ2MP_LKSC Kap. ze starší české lit. - Informace o předmětu
CJ2MP_LKSC Kapitoly ze starší české literatury
Pedagogická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 1/0/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Martin Reissner, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Ondřej Sládek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Naděžda Sieglová, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Nataša Vrbová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Po 14:50–15:35 učebna 51
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Cíle předmětu
- Přednáška formou vybraných kapitol pojednává o nejdůležitějších dílech a osobnostech nejstarší české literatury. Základní epochy (v rozpětí 9. až 18. století) jsou charakterizovány, jsou naznačena jejich žánrová a stylová specifika. Studenti budou seznámeni se základní odbornou literaturou, umožnující doplnění a prohloubení předchozího výkladu. Studenti budou schopni identifikovat a analyzovat základní žánry starší české literatury.
- Osnova
- Literatura raného středověku (9.- 13. století) Literatura vrcholného středověku (14. století) Literatura husitstká a protihusitská (od počátku do 70.let 15.stol.) Humanismus, renasance a reformace(od 70.let 15.stol.do 20.let 17.st.) Baroko a protireformace (od 20.let 17.stol.do 20. let 18. stol.)
- Literatura
- KOPECKÝ, Milan. Starší česká a slovenská literatura. Dotisk 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1991, 186 s. ISBN 8021002638. info
- TICHÁ, Zdeňka. Cesta starší české literatury. 1. vyd. Praha: Panorama, 1984, 295 s. URL info
- HRABÁK, Josef. Starší česká literatura : úvod do studia. Vyd. 2., upr. a dopl. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1979, 245 s. URL info
- Výukové metody
- Studenti si budou osvojovat znalost literárních proudů a tendencí v daném období české literatury a také její žánrovou specifičnost. Studenti budou rozvíjet všechny svoje literárněvědné znalosti a interpretační dovednosti s cílem efektivněji komunikovat s literárním dílem. Budou přitom tvořivě využívat poznatků získaných jak z přímé výuky, tak i skrze samostatnou práci s doporučenou odbornou literaturou, kterou budou moci pravidelně s vyučujícím konzultovat.
- Metody hodnocení
- Hojná aktivní účast na přednášce(80%), úspěšné absolvování zápočtového testu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2012/CJ2MP_LKSC