FY2MP_EL E-learning ve fyzikálním vzdělávání

Pedagogická fakulta
podzim 2012
Rozsah
0/0/1. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Renáta Bednárová (přednášející)
doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (přednášející)
RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Předpoklady
Fy2MP_DPV Didaktika přírodních věd úvod.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je umožnit studentům přiblížit e-Learningový materiál, tedy podpůrný materiál pro efektivní samostudium. Studenti vytvoří skupinu a dohodnou se na tématu s učitelem, rozdělí si tvorbu konkrétního výukového modulu.
Předpokládá se elektronická virtuální komunikace - v dohodnutých termínech své dílčí příspěvky představí skupině a s pedagogem vyhodnotí přínos pro zamýšlený výukový modul.
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět struktuře a organizování e-kurzů
- navrhnout obsah a členění jednoduchého e-kurzu
Osnova
  • Využití vícesmyslového přijímání informace v učebním procesu. Princip e-Learningu (logický sled, metody sdílení a předávání informací, jejich chápání, uvádění do souvislostí a využití, implementace do výukového materiálu). Kreativní zdroje (informační sítě, databáze, audiovizuální prostředky, text, fotografie, kresba, zvuk, film, animace).
  • Tvorba výukového modulu (libreto" námět,scénář, storyboard, produkce a editace).
  • Nelineární interaktivní výukové materiály (podpora kombinačního a strategického myšlení, paměti, prohlubování vědomostí, postřehu a vnímavosti, pracovních návyků a systematičnosti).
  • Výukový materiál jako hra nebo příběh (popis děje, personifikace na vypravěče, zápletka, peripetie, katarze, časový plán, vlastní hodnocení slabých a silných stránek, doplňující cvičení, přínos a způsob šíření výukového dílka
Literatura
  • Conceptual modeling for e-business and the web : ER 2000 Workshops on Conceptual Modeling Approaches for E-Business and The World Wide Web and Conceptual Modeling, Salt Lake City, Utah, USA, October 9-12, 2000 : proceedings. Edited by Stephen W. Liddle - Heinrich Christian Mayr - Bernhard Thalheim. Berlin: Springer, 2000, x, 177. ISBN 3540410732. info
Záložky
https://is.muni.cz/ln/tag/PedF:FY2MP_EL!
Výukové metody
teoretická příprava a praktická cvičení s moduly
Metody hodnocení
Závěrečné hodnocení je prováděno na základě předloženého výsledného výukového materiálu a vyhodnocení přínosů pro celý tým
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017.