PdF:VP_Mod6a Výchovný poradce ve škole 1 - Informace o předmětu
VP_Mod6a Osobnost výchovného poradce - specifika role výchovného poradce ve školním prostředí 1
Pedagogická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 7 hodin. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jan Beran, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium pro výchovné poradce (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Posluchači budou umět definovat a vysvětlit zákonitosti etiky práce výchovného poradce. Budou umět aplikovat etický kodex poradenského pracovníka ve školství, analyzovat ambivalentnost role učitele a výchovného poradce včetně jejího úskalí.
- Osnova
- Vymezení etiky práce výchovného poradce
- Etický kodex poradenského pracovníka ve školství
- Ambivalentnost role učitele-výchovného poradce, možná úskalí funkce výchovného poradce
- Spolupráce s vedením školy a ostatními členy pedagogického sboru
- Literatura
- Mousová, H.Z. a kolektiv: Poradenské teorie a strategie. Univerzita Karlova v Praze – Pedagogická fakulta. Praha 2002. ISBN 80-7290-098-6.
- DRAPELA, J. V. a Vladimír HRABAL. Vybrané poradenské směry : teorie a strategie. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1995, 81 s. ISBN 8071840114. info
- Výukové metody
- přednášky, skupinové diskuse, řešení modelových situací, prezentace odborníků z praxe, četba
- Metody hodnocení
- písemný test
- Další komentáře
- Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2012/VP_Mod6a