PdF:A2MP_DI1A Didaktika 1A - Informace o předmětu
A2MP_DI1A Didaktika 1A
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/1/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- A2MP_DI1A/01: St 9:20–10:05 učebna 63, S. Hanušová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (angl.) (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- The course focuses on different methods and approaches in English language teaching (ELT). The aim of the course is to enable students to make informed decisions in selecting positive aspects of different methods and approaches and create their own eclectic approach to ELT.
- Osnova
- 1. Introduction, course requirements, presentations 2. Grammar-Translation Method 3. Direct Method 4. Audio-Lingual Method. 5. TPR 6. Suggestopedia 7. Communicative approach 8. Task-based learning 9. Lexical approach 10. CLIL 11. Eclectic approach, post-method era, learner-centred approach.
- Literatura
- povinná literatura
- Approaches and methods in language teaching : a description and analysis. Edited by Jack C. Richards - Theodore S. Rodgers. 7. vyd. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, viii, 171. ISBN 0521320933. info
- LARSEN-FREEMAN, Diane. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: University Press, 1986, 142 s. ISBN 0-19-434133-X. info
- neurčeno
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1994, vi, 218. ISBN 0435240897. info
- Výukové metody
- Seminář, prezentace, skupinové diskuze.
- Metody hodnocení
- Assessment methods and criteria: 80% attendance (or a written test), active participation, all assignements as set, seminar work presentation. My teaching approach - essay - 500 to 1000 words. Students who did not pass the bachelor exam in ELT methodology: interview for colloquy.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=701
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/A2MP_DI1A