PdF:MSBK_PDDI Pedagogická diagnostika - Informace o předmětu
MSBK_PDDI Pedagogická diagnostika
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Markéta Švrčková Nedevová (přednášející)
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MSBK_PDDI/OS01: Pá 1. 11. 13:55–15:35 učebna 1, Pá 8. 11. 9:20–11:00 učebna 1, Pá 15. 11. 18:30–20:10 učebna 1, Pá 29. 11. 13:55–15:35 učebna 1, Pá 6. 12. 15:45–17:25 učebna 1, Pá 13. 12. 15:45–17:25 učebna 1, J. Kratochvílová, Z. Syslová
- Předpoklady
- NOW( MSBK_PPP2 Průběžná praxe 2 )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět a vysvětlit význam pedagogické diagnostiky a základní pojmy;
použít informace o osobnosti dítěte k plánování jeho dalšího rozvoje;
vytvořit individuální vzdělávací plán;
předkládat odůvodněná (argumentačně promyšlená, racionální) rozhodnutí týkající se individualizace a diferenciace vzdělávacího procesu;
interpretovat metody pedagogické diagnostiky; - Osnova
- Význam a potřeba pedagogické diagnostiky v práci učitele mateřské školy.
- Metody pedagogické diagnostiky.
- Diagnostický proces.
- Diagnostika školní zralosti.
- Diagnostika rozvoje kompetencí (sociálních dovedností, chování dítěte).
- Možné chyby při diagnostice.
- Tvorba individuálního vzdělávacího programu.
- Spolupráce s odbornými pracovišti.
- Literatura
- KAPRÁLEK, Karel a Zdeněk BĚLECKÝ. Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Vyd. 1. Praha .: Portál, 2004, 139 s. ISBN 8071788872. info
- GARDOŠOVÁ, Juliana a Lenka DUJKOVÁ. Vzdělávací program Začít spolu :metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 159 s. ISBN 80-7178-815-5. info
- KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika [Kalhous, Portál, 2002]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 447 s. ISBN 80-7178-253-X. info
- ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha, 2001, 207 s. ISBN 80-7178-544-X. info
- ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program : [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 207 s., il. ISBN 80-7178-544-X. info
- ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 655 s. ISBN 807178463X. info
- Individuální vzdělávací program pro zdravotně postižené žáky. Edited by Václav Mertin. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995, 107 s. ISBN 8071780334. info
- Výukové metody
- konzultace
- Metody hodnocení
- Písemná práce - diagnostická činnost v praxi
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/MSBK_PDDI