PdF:OP3BP_DPOP Pedagogická praxe 1 - Informace o předmětu
OP3BP_DPOP Pedagogická praxe 1
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/0/1. 10 hodin. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Jan Děcký (cvičící)
JUDr. Mgr. Ing. Kateřina Šmejkalová, PhD. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Bc. Lucie Viková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Základní znalosti z didaktiky praktického vyučování
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE) (2)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Obory obchodu a služeb)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Technické obory)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: Systématicky přístupovat k řešení pedagogických a odborných problémů při výuce odborného výcviku. Vést odborný výcvik jako vyučovací předmět.
- Osnova
- Předmět je nyní průběžně inovován v období řešení projektu (2011-2013) > CZ.1.07/2.2.00/15.0205 "Inovace akreditovaného bakalářského studijního oboru Učitelství praktického vyučování".
- Úvod do pedagogické praxe místo, význam a cíl hospitace ve výchovně vzdělávací práci metodika hospitací druhy a formy hospitací příprava hospitace v odborném výcviku Skupinová hospitace ve vybraných SOU a SOŠ ve dvou vyučovacích jednotkách ve vybraných SOU a SOŠ ve dvou vyučovacích dnech Závěr hospitace písemný záznam o průběhu hospitace podle pokynů učitele pedagogické praxe analýza učebního dne
- Literatura
- Výukové metody
- Praxe ve školních dilnách a provozech fakultních středních odborných škol
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen kolokviem.Požadavky k udělení kolokvia: Zpracování projektu výuky jednoho tématického celku. Vypracování záznamu z hospitace.
- Informace učitele
- Literatura: Základní: ČADÍLEK, M. Didaktika odborného výcviku technických oborů. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1995, 134 s. ISBN 80-210-1081-9. ČADILEK, M. Didaktika praktického vyučování I. 2. vyd. Brno:Akademické nakladatelství CERM,s.r.o., 2004. 125s. Dostupné z WWW:http://www.ped.muni.cz/winf/learn/default1.htm STEJSKALOVÁ, P.a ČADÍLEK,M. Didaktika praktického vyučování II. 2. vyd. Brno:Akademické nakladatelství CERM,s.r.o., 2004. 68s. Dostupné z WWW:http://www.ped.muni.cz/winf/learn/default1.htm SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování : osvědčené způsoby efektivního vyučování. Praha : Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. Doporučená: FORMAN, K. Úvod do didaktiky odborného výcviku pro mistry odborné výchovy. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1995. ISBN 80-7067-527-6 VINTR, J. Úvod do didaktiky odborného výcviku. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 1998. ISBN 80-7040-292-X Studijní distanční texty (odkaz na www stránky+ klíč):
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/OP3BP_DPOP