PdF:SZ1015a Pedagogical Diagnostic - Informace o předmětu
SZ1015a Pedagogical Diagnostic
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 1/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PaedDr. Jan Šťáva, CSc. (přednášející)
Mgr. Gabriela Věchtová (přednášející)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (pomocník) - Garance
- PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (angl.) (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (angl.) (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Pedagogical diagnostics is a pedagogical discipline that deals with recognizing, assassement and evaluation process of the contentual and structural educational aspects of the process leading to optimisation of particular and social development of the child, pupil (student). The former teachers will learn theoretical base of the subject and they will improve their diagnostic skills.
- Osnova
- 1. Basic theoretical knowledge 2. Pedagogical diagnostics of child's readiness for school education 3. Pedagogical diagnostics of pupil (student) in school classroom 4. Families like educational agent and it's diagnostics 5. Diagnostic methods of the educational process and educational results 6. Pedagogical diagnostics of the educational activity 7. Diagnostics of the social climate of the school classroom 8. Method of testing 9. Diagnostics related to pupils and students' professional orientation 10. School pressure and it's diagnostics.
- Literatura
- ŠIMONÍK, Oldřich, Marie VÍTKOVÁ, Barbora BAZALOVÁ, Evžen ŘEHULKA, Hana HORKÁ, Jiří NĚMEC, Stanislav STŘELEC, Jan ŠŤÁVA, Jarmila SVOBODOVÁ, Miroslav JANDA, Otto ČAČKA, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Lenka GULOVÁ a Dušan KLAPKO. Pregraduate Teacher Training 2. 1st ed. Brno: Faculty of Education, Masaryk University, 2008, 224 s. Pedagogical Theory, Essay Selection 2. ISBN 978-80-7392-058-6. info
- Výukové metody
- Teaching methods in the language of instruction theoretical preparation in the form of a lecture with independent study of specialized sources and electronic distance-learning materials
- Metody hodnocení
- homework, school observation, oral or written exam written test with 10 questions, to pass 10 - 5 questions have to be answered correctly
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/SZ1015a