UPVK_3003 Business Teaching 1 - O, D, Z

Faculty of Education
Autumn 2013
Extent and Intensity
0/0/1.3. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Pavla Stejskalová (lecturer)
doc. JUDr. PhDr. Ivo Svoboda, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Bc. Lucie Viková
Supplier department: Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Prerequisites
Cílem předmětu obchodní nauka je poskytnout posluchačům ucelené poznatky o významu, funkcích a klasifikaci obchodu v jeho hlavních souvislostech, objasnit teoretickou podstatu obchodu, jeho významu pro občany a faktory úspěšného obchodu. Dílčím cílem je seznámit posluchače se základními zásadami závazkových vztahů a práv spotřebitele dle nového občanského zákoníku.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 13 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives
Student bude na konci kurzu schopen chápat a vysvětlit základní zásady závazkových vztahů a využít tyto informace k realizaci, interpretaci a aplikaci obchodních a obecně závazkových vztahů. Po absolvování kurzu bude student schopen chápat význam, funkce a klasifikaci obchodu v jeho hlavních souvislostech, objasnit teoretickou podstatu obchodu, jeho význam pro občany a faktory úspěšného obchodu. Na základě výšeuvedených kompetencí bude studnt schopen provádět racionální praktická rozhodnutí a svoje rozhodnutí logicky a věcně správně argumentovat.
Syllabus
  • Základy obchodních závazkových vztahů
  • Vymezení národního hospodářství
  • Efekty obchodu pro národní hospodářství
  • Dominance ve sférách národního hospodářství
  • Teoretická podstata obchodu
  • Směna, ransakce, transfer
  • Vymezení a význam služeb
  • Klasifikace služeb
  • Financování služeb
  • Podnikání ve službách
  • Obchod jako činnost a služba
  • Význam obchodu pro národní hospodářství
  • Efekty obchodu pro podikatele a spotřebitele
  • Vztahy mezi podikatelem a spotřebitelem
  • Zásady a druhy závazkových vztahů v obchodu
  • Požadavky na provozování obchodních jednotek
Literature
    required literature
  • BURSTINER, Irving. Základy maloobchodního podnikání. Translated by Lidmila Janečková. 2. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1994, 880 s. ISBN 80-85605-55-4. info
  • zák. č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník
    recommended literature
  • PRAŽSKÁ, Lenka. Management obchodního podniku. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická [Praha], 1993, 310 s. ISBN 80-7079-050-4. info
  • VEJDĚLEK, Jiří. Jak zlepšit podnikové plánování. Vyd. 1. Praha: Grada, 1999, 100 s. ISBN 8071696668. info
    not specified
  • PRAŽSKÁ, L. and J. JINDRA. Retail management. 2. přeprac. vyd. Praha: Management Press, 2006, 874 pp. ISBN 80-7261-059-7. info
  • VEJDĚLEK, Jiří. Jak založit nebo převzít podnik. Vyd. 1. Praha: Grada, 1997, 229 s. ISBN 8071692344. info
Teaching methods
Lecture
Tutorial
Seminary,
Assessment methods
Lecture
Tutorial
Seminary,
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
General note: Určeno pro zaměření - Obchod a služby nebo Doprava nebo Zdravotnické obory.
Information on the extent and intensity of the course: 15 hodin.
The course is also listed under the following terms Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017, Autumn 2018.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2013, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2013/UPVK_3003