MSBP_VMPP Vstupní motivační pedagogická praxe

Pedagogická fakulta
podzim 2014
Rozsah
0/0/1. 1 týden. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Soňa Kudelová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: porozumět a vysvětlit vztahy mezi učitelem mateřské školy a dětmi;
použít informace o předškolním vzdělávání k vlastní profesní motivaci;
vytvořit si představu o předškolním vzdělávání v mateřské škole;
interpretovat informace zjištěné na základě pozorování vzdělávací práce v mateřské škole;
Osnova
  • Bloková praxe probíhá po dobu jednoho týdne na vybraných mateřských školách v Brně. Školy jsou vybírány tak, aby se lišily svým zaměřením nebo organizací výchovně – vzdělávací činnosti. Praxe je výhradně hospitační. Rozbor se studenty povede pověřená učitelka nebo ředitelka MŠ. Studentům bude poskytnuta zpětná vazba na základě rozboru jejich prací (esejí).
Literatura
  • SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2004, 48 s. ISBN 8087000005. info
  • DEISSLER, Hans Herbert. Každodenní problémy v mateřské škole :pomoc pro učitelky a rodiče. 1. vyd. Praha: Portál, 1994, 108 s. ISBN 80-7178-010-3. info
Výukové metody
hospitace, pozorování
Metody hodnocení
seminární práce - esej
Informace učitele
1. Zpracování pozorovacích archů a vlastní reflexe Školního vzdělávacího programu MŠ. 2. Zpracování eseje na téma: Dnešní mateřská škola očima studenta/ky
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.