PdF:R2MK_VPx3 Výuková praxe 3 - Informace o předmětu
R2MK_VPx3 Výuková praxe 3
Pedagogická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/0/1. 3 týdny. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- RJ2MK_VPx2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60 - Mateřské obory/plány
- Učitelství ruského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- •prohlubování profesních kompetencí ve spolupráci s mentorem •postupné získávání nezávislosti na mentorovi, samostatná příprava a vedení vyučovací hodiny •prohloubení reflektivních a sebereflektivních dovedností, •kooperativní a individuální plánování a realizace výuky jazyka •vytvoření pozitivní pracovní atmosféry ve výuce
- Osnova
- •činnosti vykonávané ve funkci asistenta učitele zadané mentorem (např. pomoc s opravováním písemných prací a sešitů žáků, tvorba učebních pomůcek, individuální práce se žáky se specifickými potřebami, účast na třídních schůzkách, pomoc se školní/třídní dokumentací) •vedení pedagogického deníku – viz Manuál studenta učitelství na Učitelské praxi 3 •náslechy (5 hodin), vlastní výuka (20 hodin)
- Literatura
- DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
- KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. Vydání třetí. Praha: Portál, 2008, 155 stran. ISBN 9788073674342. info
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 5. Praha: Portál, 2008, 380 s. ISBN 9788073674274. info
- VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem : co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, 76 s. ISBN 9788072903252. info
- GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. Oxford: Macmillan, 2005, viii, 215. ISBN 1405080043. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. dotisk 1. vydání. Brno: MU, 1995, 101 s. Spisy pedagogické fakulty MU, sv. 56. ISBN 80-210-0944-6. info
- Výukové metody
- hospitace, individuální reflexe
- Metody hodnocení
- •pravidelná docházka do školy, na níž student praktikuje, •odevzdání pedagogického deníku (harmonogram hodiny, povely učitele v RJ, krátká reflexe každé výukové hodiny), 20 hodin vlastní výuky, 5 hodin náslechů •zhodnocení praxe, sebehodnocení s návrhy na další rozvoj (1,5 str.).
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- K zápočtu předloží studenti kromě pedagogického deníku: 1. Vyplněný formulář na náslechy a výstupy, kde student stručně vyplní požadované údaje z praxe. Nutný je podpis cvičného učitele a razítko školy. 2. Hodnocení cvičného učitele (formulář). Podrobnosti o pedagogické praxi viz: http://www.ped.muni.cz/studium/bc-a-mgr-studium/pedagogicke-praxe/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2014/R2MK_VPx3