AJ1RC_JC2A Jazyková cvičení 2A

Pedagogická fakulta
podzim 2016
Rozsah
0/0/36. konzultace. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Eva Minaříková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ1RC_JC2A/OS01: Pá 23. 9. 14:50–16:30 učebna 65, Pá 30. 9. 14:50–16:30 učebna 65, Pá 7. 10. 14:50–16:30 učebna 65, Pá 14. 10. 14:50–16:30 učebna 65, Pá 21. 10. 14:50–16:30 učebna 65, Pá 4. 11. 14:50–16:30 učebna 65, Pá 11. 11. 14:50–16:30 učebna 65, Pá 18. 11. 14:50–16:30 učebna 65, Pá 25. 11. 14:50–16:30 učebna 65, Pá 2. 12. 14:50–16:30 učebna 65, Pá 9. 12. 14:50–16:30 učebna 65, Pá 16. 12. 14:50–16:30 učebna 65, E. Minaříková
Předpoklady
AJ1RC_JC1A Jazyková cvičení 1A && AJ1RC_JC1B Jazyková cvičení 1B
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Upper-Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Upper-Intermediate Level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Units 1-3, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. 1st pub. Oxford: Oxford University., 2008, 160 s. ISBN 9780194518420. info
    doporučená literatura
  • UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
Výukové metody
lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments
Metody hodnocení
Students have to pass a progress test (70%), a final test (70%) focused on the vocabulary and grammar covered and pass the final oral exam proving their overall grammar and vocabulary knowledge (70%) at the end of the term. Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2014, podzim 2017.