PdF:ARTKC_TEOa Základy výtvarného myšlení v t - Informace o předmětu
ARTKC_TEOa Základy výtvarného myšlení v terapii uměním
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/0/8. 3 kr. Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: k.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Předmět je určen výhradně účastníkům CŽV! Není nabízen ostatním oborům a nebude udělována výjimka. - Mateřské obory/plány
- DPS Arteterapie (program PdF, C-CV)
- Expresivní terapie se zaměřením na arteterapii (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Předmět seznamuje s pojmem, rozvojem, druhy, složkami a náplní arteterapie.
- Osnova
- Stručný přehled historie arteterapie, současný stav. Způsob práce arteterapeuta, temata, techniky. Práce se skupinou.
- Literatura
- Working with children in art therapy (Orig.) : Arteterapie s dětmi. info
- CAMPBELL, Jean. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 199 s. ISBN 80-7178-204-1. info
- ROZEHNALOVÁ, Andrea. Tvořivost duševně nemocných její podmínky a vztahy k subjektivnímu prožívání vlastního psychofyzického stavu. Edited by Věra Machů. 1998, 110 s. info
- JEBAVÁ, Jana. Úvod do arteterapie. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997, 95 s. ISBN 8071843946. info
- SYŘIŠŤOVÁ, Eva. Imaginární svět. 2. vyd. Praha: Mladá fronta, 1977, 166 s. URL info
- HADINCOVÁ, Alena. Projektivní arteterapie ve skupinové psychoterapii neurotiků. Edited by Stanislav Kratochvíl. 1977, 108 s. info
- SYŘIŠŤOVÁ, Eva. Normalita osobnosti. Praha: Avicenum, 1972, 231 s. URL info
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- zápočtový test a diskuse
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/ARTKC_TEOa