PdF:SPDRA_PDP3 Dissertation Preparation 3 - Course Information
SPDRA_PDP3 Dissertation Preparation 3
Faculty of EducationAutumn 2016
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 15 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D. (lecturer)
doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D. (lecturer)
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. (lecturer)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Supplier department: Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Special Education (eng.) (programme PdF, D-SPD) (2)
- Course objectives
- Main objectives can be summarized as follows: searching special literature; scheduling and realization research; evaluation and delivery of opinion scientific piece of knowledge female former Dissertation thesis.
- Syllabus
- The basic workconception: warp Dissertation thesis, workstudy special literature; literature scheduling; researchrealization and researchevaluation; conjecturesdelivery of opinion results by the help of Dissertation thesis.
- Literature
- HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008, 407 s. ISBN 9788073674854. info
- PUNCH, Keith. Základy kvantitativního šetření. Translated by Jan Hendl. Vydání první. Praha: Portál, 2008, 150 stran. ISBN 9788073673819. info
- JANÍK, Tomáš and Petr KNECHT. Pedagogický výzkum a kurikulární reforma české školy (Educational research and the reform of school curriculum in the Czech Republic). In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. 1st ed. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, p. 1-12. ISBN 978-80-7040-987-9. info
- NOVOTNÝ, Petr. Kam směřuje evropský pedagogický výzkum a jeho přední konference (Where does the European Educational Research and its Foremost Conferences head For?). In SPFFBU U 8 (2003). Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, p. 161-163. Řada pedagogická. ISBN 80-210-3120-4. info
- GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva. Brno: Paido, 2000, 207 stran. ISBN 8085931796. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogický výzkum očima učitelů základních a středních škol (Pedagogical research by teachers of elementary and secondary schools). In Český pedagogický výzkum v současných společenských podmínkách. Brno: ČAPV a Ústav ped. věd FF MU, 1997, p. 98-101. ISBN 80-7204-083-9. info
- PRŮCHA, Jan. Pedagogický výzkum : uvedení do teorie a praxe. 1. vydání. Praha: Karolinum, 1995, 132 stran. ISBN 8071841323. info
- ŠVEC, Vlastimil. Kvalitativní pedagogický výzkum (Qualitative pedagogical research). In Kapitoly z metodologie pedagogiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1994, p. 72-76. ISBN 80-210-1031-2. info
- Teaching methods
- Lecture.
- Assessment methods
- Consultation, handover Dissertation thesis,credit.
- Language of instruction
- English
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: individuálně. - Teacher's information
- http://www.ped.muni.cz/wsedu
- Enrolment Statistics (Autumn 2016, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2016/SPDRA_PDP3