PdF:AJ0201 Gramatická cvičení A - Informace o předmětu
AJ0201 Gramatická cvičení A
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 2 hodina. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Martin Němec, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ0201/01: St 16:40–18:20 učebna 65, M. Němec
- Předpoklady
- ! AJ_GPRA Gramatická cvičení A
The course Grammar A Exercises is designed as a supplementary optional course for all the participants of Grammar A. The required level of English is B2. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25 - Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (angl.) (program PdF, B-SPE)
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- The aim of the course is to provide students with more practice of the grammar issues discussed in Grammar A (compulsory course) and work on them systematically using various types of exercise including cloze tests, transformations, gap fill, text analysis, etc.
At the end of the course SWBAT: understand basic linguistic terminology and give examples in context; explain all the grammar features covered in Grammar A subject and give examples of them in context; analyze language use with focus on grammar; compare particular grammar features, their form and meaning
Students will also be familiar with various grammar books and sources recommended for study of grammar. - Osnova
- Course outline: 1-2. Grammar books and other sources - where to look for info on grammar, examples and explanations; which sources to use and work with
- 3.-4. Various types of exercise and how to approach them for meaningful practice
- 5.-6. Work with context - text analysis with focus on grammar
- 7.-8. Text analysis - use of tenses, grammar vs. meaning, various types of verb, their characteristic features and use
- 9.-10. Text analysis - focus on the passive and active voice, transformations
- 11.-12. Students contributions (Grammar log project)
- Literatura
- povinná literatura
- GREENBAUM, Sidney a Randolph QUIRK. A student's grammar of the English language. First published. Harlow: Longman, 1990, 490 stran. ISBN 0582059712. info
- CHALKER, Sylvia. A student's English grammar : workbook. First published. Harlow: Longman, 1992, 186 stran. ISBN 0582088194. info
- doporučená literatura
- ALEXANDER, L. G. Longman English grammar. Edited by R. A. Close. London: Longman, 1988, x, 374. ISBN 0582558921. info
- SIDE, Richard a Guy WELLMAN. Grammar and vocabulary for Cambridge advanced and proficiency : fully updated for the revised CPE. Harlow: Longman, 2002, 288 s. ISBN 0582518210. info
- HEWINGS, Martin. Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers and eBook. Third edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2015, ix, 294. ISBN 9781107539303. info
- Výukové metody
- Seminar and class discussions
Practical analysis and exercises
quizzes
Student project (Grammar log) - Metody hodnocení
- online tasks, quizzes, multiple choice activities, grammar log
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/AJ0201