PdF:AJ2RC_PJ1A Praktický jazyk 1A - Informace o předmětu
AJ2RC_PJ1A Praktický jazyk 1A
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/0/36. 8 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Katarína Lexová, M.A. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ2RC_PJ1A/01: Pá 29. 9. 13:00–15:35 učebna 65, Pá 13. 10. 13:00–15:35 učebna 65, Pá 27. 10. 13:00–15:35 učebna 65, Pá 10. 11. 13:00–15:35 učebna 65, Pá 1. 12. 13:00–15:35 učebna 65, Pá 15. 12. 13:00–15:35 učebna 65, K. Lexová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro základní školy (program PdF, C-CV, směr Anglický jazyk a literatura pro základní školy)
- Cíle předmětu
- The purpose of the course is to develop all four skills: reading, listening, speaking and writing. The initial level of the course is upper-intermediate (CEFR B2-C1), the aim of the course is extension of accuracy, fluency and the register in use of the English language. Through the analysis of the language for teaching purposes, the students will shift their roles - from being the users of the language towards the language facilitators. At the end of the course, after 3 semesters of the Practical Language course, the students are expected to achieve advanced level (CEFR C1).
- Osnova
- The students will cover U1-4 from the book New English File Upper Intermediate. Other additional materials will be used to support and further develop the topics and content of the corresponding units.
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN,Clive a LATHAN-KOENIG, Christina. New English File Upper-intermediate student's book.Oxford: Oxford University Press 2010. ISBN: 978-0-19-451957-1
- doporučená literatura
- SWAN, Michael. Practical English usage. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2005. xxx, 658 s. ISBN 0-19-442098-1
- SPARLING, Don. English or Czenglish? : jak se vyhnout čechismům v angličtině. 2. vydání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990, 274 stran. ISBN 8004259693. info
- Výukové metody
- Students will take part in pair-work, group-work, class discussions and online forums and will be expected to give a presentation and write one written assignment.Students will do independent work outside of class using e-learning (Mood-link)and reading.
- Metody hodnocení
- Attendance is important but not required. The students are expected to catch up with the work load on their own if they miss the classes. The continuous assessment will consist of unit tests, one progress test and forum participation (one original entry and one response for each topic is recommended). Students must also hand in one writing assignment and give one in-class oral presentation. Students must acquire a minimum of 70 percent from the final credit test. A final speaking test will be administered; the students will address the textbook based topics. It will be evaluated according to a speaking evaluation rubric. In order to pass the course, the students must achieve 70 percent on the final test and the speaking test.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1309
Recommended material for self-study: R.Murphy: English Grammar In Use, Cambridge University Press CAE Practice Tests, any publisher Readers level 6 English-English Dictionary Advanced Level (e.g. Oxford Advanced Learner´s Dictionary, 7th edition) - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/AJ2RC_PJ1A