PdF:AJ5403 Hry a aktivity pro výuku AJ - Informace o předmětu
AJ5403 Hry a aktivity pro výuku AJ
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bronislav Sobotka (přednášející) - Garance
- PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ5403/01: So 7. 10. 14:00–19:00 učebna 34, So 16. 12. 14:00–19:00 učebna 34, B. Sobotka
- Předpoklady
- ! AJB_GAME Games for ELT
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15 - Mateřské obory/plány
- předmět má 23 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The main aim of the course is to present (and have first-hand experience with) various games and activities for every occasion and also to look at the basic principles for creating and leading your own original games and activities.
- Osnova
- The first block will focus on introducing various kinds of games and activities for all sorts of purposes. First we will try the activity ourselves (hands-on experience) and then we will discuss what the activity is good for, why it worked (or did not work) and what other kind of activities can be designed with the same principals in mind. We should try many different activities from ready-to-use warm-ups and ice-breakers through speaking fast moving games to more challenging psychological activities. Before the second block there will be short reading assignments for students to do and mainly the task to create their own activities and games (and upload them on Moodle). The second block will consist of trying out the activities created by the students and discussing them and also the way they were presented and lead by the students. After finishing the course you should have not only a list of original activities in your pocket, but also be ready to design and lead many more on your own.
- Literatura
- HANUŠ, Radek a Lenka CHYTILOVÁ. Zážitkově pedagogické učení. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 192 s. ISBN 9788024728162. URL info
- PELÁNEK, Radek. Příručka instruktora zážitkových akcí. Vydání 1. Praha: Portál, 2008, 205 stran. ISBN 9788073673536. info
- Zlatý fond her : hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Edited by Ivo Jirásek. Vydání druhé. Praha: Portál, 2008, 155 stran. ISBN 9788073675066. info
- MARTIN, Andy, Daniel FRANC a Daniela SOBKOVÁ ZOUNKOVÁ. Outdoor and experiential learning : an holistic and creative approach to programme design. London: Gower, 2004, xv, 198. ISBN 056608628X. info
- HERMOCHOVÁ, Soňa a Jan NEUMAN. Hry do kapsy : sociálně psychologické, motorické a kreativní hry. II. 1. vyd. Praha: Portál, 2003, 1 sv. (růz. ISBN 80-7178-673-X. info
- Výukové metody
- Presentation, discussion, preparation and presentation of activities, reading, active participation in activities
- Metody hodnocení
- attendance, reading assignments, presentation of activities in the second block course
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/AJ5403