PdF:UPV_0025 Inf. a kom. tech. 3 - Informace o předmětu
UPV_0025 Informační a komunikační technologie 3
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jan Válek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Út 10:15–11:55 laboratoř 84
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE) (2)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen aplikovat získané vědomosti ve výuce. Na konci tohoto semestru bude student schopen sestavit výukové prezentace v Power Pointu s využitím periferií počítače.
- Osnova
- Předmět je nyní průběžně inovován v období řešení projektu (2011-2013) > CZ.1.07/2.2.00/15.0205 "Inovace akreditovaného bakalářského studijního oboru Učitelství praktického vyučování". Předmět je nyní průběžně inovován v období řešení projektu (2011-2013) > CZ.1.07/2.2.00/15.0205 "Inovace akreditovaného bakalářského studijního oboru Učitelství praktického vyučování".
- E-learningové systémy (E-learning – prostředí, instalace, využití z hlediska studenta i učitele, tvorba studijních materiálů v e-learningovém prostředí, využití k testování a zkoušení studentů a komunikaci)
- LMS Moodle (Moodle – instalace, správa a tvorba kurzů)
- Interaktivní tabule a jejich využití (Interaktivní tabule – druhy, aplikace pro tvorbu prezentací pro interaktivní tabuli, výhody a možnosti didaktického využití)
- Multimediální výukové programy (Dostupné multimediální aplikace pro ZS a SS, využití multimediálních výukových programů, výhody a nevýhody)
- Praktická cvičení se studenty (Procvičování oblastí zpracování informací na PC a tvorba multimediálních interaktivních materiálů s didaktickým využitím)
- Výukové projekty studentů a jejich prezentace (Samostatná práce studentů na projektech z komunikačních technologií, multimedií a didaktických technologií, zpracování tématu a jeho prezentace a obhajoba)
- Literatura
- Viz informace učitele
- KONUPČÍK, Pavel a Otto KRYZAN. Multimediální cvičení z didaktických technologií. 1. vyd. PdF MU v Brně, 2004. info
- Výukové metody
- Výklad, rozhovor, řešení problémů, brainstorming, samostatná domácí práce.
- Metody hodnocení
- Podmínky zápočtu:
Odevzdání projektu ve kterém je příprava eLearningového kurzu s otázkami a dokumentací ohledně použitý metod, prostředků a postupů ve výuce.
Odevzdání PREZENTACE + TESTOVÉ OTÁZKY (minimálně 10 otázek na probírané téma včtně odpovědí) + TEXTOVÉ DOKUMENTACE do Odevzdávárny v IS - rozsah viz Informace učitele - Informace učitele
- Přístup 1 -
Práce učitele se statickou projekcí
Příprava podkladů pro projekci zpětným projektorem (makrodiapozitivy, transparenty, průhledné fólie)
Příprava materiálů pro projekci vizualizérem (textové materiály, fotografie, drobné trojrozměrné předměty, výstřižky z papíru, textilií, ….)
Práce s digitálním fotoaparátem (akce školy, dokumentace krizových situací, dokumentace prací žáků, soutěží, …), projekce fotografií
Tisk a kopírování materiálů pro projekci (černobílý, barevný, na papír a průhledné fólie)
Příprava vyučovací jednotky podporovanou statickou projekcí
Školní tabule. Interaktivní tabule
Přístup 2 - Internetové a multimediální aplikace ve výuce Příprava výuky a školních akcí s využitím vhodných www stránek Vyhledávání informací, zadávání úkolů žákům Začlenění Internetu do vyučovací jednotky Přenos obrazu a zvuku pomocí Internetu, videokonference Informační systém Masarykovy univerzity Školní výukové programy, přehled a zařazení do výuky
Přístup 3 - Videosystémy ve škole Práce s digitální kamerou ve škole i při mimoškolních akcích Úprava záznamu digitální střižnou s využitím didaktických zásad Přepis na kazetu VHS, včlenění videosekvence do vyučovací jednotky Výukové videoprogramy: přehled, katalogy, vlastní Vlastní návrh vhodné videosekvence Záznam a následný rozbor vyučovací jednotky
Přístup 4 - Tvorba prezentací a agenda ve škole Příprava a skenování snímků s pedagogickou tématikou Zvukový záznam školní činnosti digitálním záznamníkem Www kamerka a její možnosti v pedagogickém procesu Sestavení výukové prezentace Řídící software ve školských zařízeních Pedagogický software
Osnova projektu:
1/
a) Údaje o Vašem pracovišti (i budoucím) 1 x A4.
b) Které vybrané didaktické pomůcky používáte nebo v budoucnu chcete používat (1 x A4).
c) Na jakou vyučovací jednotku (osnovy, plány, cíle, hodinová dotace) připravujete projekt viz bod 2 (CD, DVD). Uveďte stručně přípravu učitele. Velikost není omezena.
2/
a) Projekt – (vypracovaný text) Libovolný se školní tématikou s využitím přístupu 1 - 4.
b) Vypracujte v PowerPointu nebo ve Wordu. Podmínky: minimální počet v PowerPointu je 20 snímků, ve Wordu 8 stran.
c) Snímky v PowerPointu musí obsahovat: texty, obrázky, grafy, jednoduché animace, tlačítka akcí, zvuk, videosekvence (postačí odkazy na YouTube).
d) Vytvořená prezentace bude obsahovat vždy minimálně 4 otázky na témata probíraná v prezentaci. Otázky mohou být otevřené nebo uzavřené, vždy s uvedením správné odpovědi.
Doporučená literatura: viz KFChO: www stránky - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/UPV_0025