CJ2RC_JSZP Seminář k závěrečné práci

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/0/.7. 8 hodin v semestru, individuální konzultace. 20 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Ivana Kolářová, CSc. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. (cvičící)
PhDr. JUDr. Dagmar Sochorová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Hana Svobodová, Dr. phil. (cvičící)
doc. PhDr. Jana Marie Tušková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Hana Žižková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Ivana Kolářová, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Témata prací z českého jazyka pro studenty učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy se týkají vyučování českého jazyka, kultury vyjadřování žáků základních škol, vybraných jazykových jevů v textech různých stylových oblastí, mluvených projevů ve zvoleném regionu, jazykové stránce literatury pro mládež, vývojových tendencí v současné spisovné češtině, výzkumu znalostí žáků základní školy aj.
Předpokládá se, že v závěru kurzu:
– student má dokončený výzkum a dokáže jej vyhodnotit;
– student je schopen předložit zpracování výsledků výzkumu a zobecnění poznatků;
– student má zpracovanou předběžnou verzi závěrečné práce.
Osnova
  • 1. Konzultace plánu výzkumu (např. dialektologického výzkumu v terénu, výzkumu znalostí žáků...) 2. Průběžná prezentace výsledků. 3. Písemné zpracování výsledků výzkumu. 4. Diskuse nad problémy výzkumu.
Literatura
  • SPOUSTA, Vladimír. Vádemékum autora odborné a vědecké práce : (se zaměřením na práce pedagogické). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2000, 158 s. ISBN 8021023872. info
  • ČMEJRKOVÁ, Světla, František DANEŠ a Jindra SVĚTLÁ. Jak napsat odborný text. Vydání první. Praha: Leda, 1999, 255 stran. ISBN 8085927691. info
  • SPOUSTA, Vladimír. Etické aspekty vědecké práce. In Maňák, Josef, a kol. Kapitoly z metodologie pedagogiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1994, s. 109-115. ISBN 80-210-1031-2. info
  • SPOUSTA, Vladimír. Práce s literaturou. Kapitola 15. In Maňák, Josef, a kol. Kapitoly z metodologie pedagogiky. Chapters on the Methodology of Pedagogy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1994, s. 91-100. Spisy Pedag. fak. Masarykovy univ. v Brně - sv. 57. ISBN 80-210-1031-2. info
Výukové metody
Individuální konzultace s vyučujícím; heuristické metody; excerpce; obsahová analýza textu; syntéza; diskuse s vedoucím práce.
Metody hodnocení
Výuka probíhá formou konzultací.
Podmínkou pro získání zápočtu je:
– předložení zpracovaných výsledků výzkumu;
– předložení předběžné verze závěrečné práce.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.