FJHC_OJ3 Odborný jazyk 3

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Mgr. Hana Delalande (cvičící)
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FJHC_OJ3/01: Út 8:00–9:50 učebna 19a, H. Delalande
Předpoklady
FJHC_OJ1 Odborný jazyk 1 && FJHC_OJ2 Odborný jazyk 2
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na zdokonalování produktivních a receptivních komunikativních kompetencí. Výukový materiál používaný během seminářů poskytuje hlubší orientaci v aktuální oborové tematice a soustřeďuje se na aplikaci nových frazeologických obratů a specifických pojmů v profesní komunikaci.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen porozumět odbornému textu a nahrávkám s ekonomickou tématikou na úrovni B2-C1, orientovat se v odborné frazeologii a vysvětlit ekonomické pojmy, dorozumět se v běžných pracovních situacích a vyjádřit svůj názor v ekonomickém kontextu.
Osnova
  • 1. Obchodní korespondence. 2. Objednávky. 3. Doručení a reklamace. 4. Fakturace. 5. Pojištění. 6. Primární, sekundární a terciární sektory. 7. Výsledky. Zisk. Ztráta. Rozvaha. 8. Hospodářství země. 9. Mezinárodní trh.
Literatura
    povinná literatura
  • PENFORNIS, Jean-Luc. Affaires.com: français professionnel. Paris: CLE International, 2017, 144 s. 3e édition. ISBN 978-2-09-038682-0. info
    doporučená literatura
  • DUBOIS, Anne-Lyse a Béatrice TAUZIN. Objectif express 2: Le Monde professionnel en français B1/B2.1. Nouvelle édition. Hachette, 2016, 224 s. ISBN 978-2-01-401575-1. info
    neurčeno
  • PENFORNIS, Jean-Luc. Vocabulaire progressif du français des affaires avec 250 exercices. 2e édition. Paris: CLE International, 2013, 176 s. ISBN 978-2-09-038106-1. info
  • PENFORNIS, Jean-Luc. Communication progressive du français des affaires avec 250 activités: Niveau intermédiaire. Paris: CLE International, 2010. ISBN 978-2-09-038088-0. info
Výukové metody
Seminář.
Metody hodnocení
1) Aktivní účast na seminářích a plnění průběžných úkolů 2) Úspěšné absolvování závěrečného testu s hodnocením 70 % a více
Vyučovací jazyk
Francouzština
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2019.